Volvo przedstawia Concept Coupe. Prototyp pokazuje, w jakim duchu będzie zaprojektowany przyszły model XC90. Koncepcyjny pojazd wykorzystuje płytę podłogową SPA i silnik Drive-E, które trafią do modeli produkcyjnych.
Concept Coupe jest pierwszym z trzech aut koncepcyjnych zwiastujących nowy design Volvo. Prototyp zostanie zaprezentowany podczas najbliższego międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie, który odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Silnik i podwozie z przyszłego XC90
Concept Coupe z przyszłym XC90 łączy sporo elementów. Podstawowym jest nowa płyta podwoziowa SPA. Concept Coupe mierzy 4,5 metra, a przyszły XC90 będzie o pół metra dłuższy. Drugim wspólnym elementem są jednostki napędowe Drive-E. W przyszłości źródłem napędu flagowych aut Volvo będą rzędowe jednostki 4-cylindrowe. Silniki benzynowe będą miały moce od stu kilkudziesięciu do trzystu kilkudziesięciu koni mechanicznych. Moce Diesli będą sięgały dwustu kilkudziesięciu koni mechanicznych. Do wyboru będą również napędy z systemem hybrydowym stworzone w oparciu o silniki benzynowe lub Diesla.
Coupe otrzymało turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 l wsparty silnikiem elektrycznym napędzającym koła tylne. ſączna moc tych jednostek wynosi 400 KM, a moment obrotowy 600 Nm.
Nie tylko wizja przyszłości
Stylistycznie Concept Coupe nawiązuje do legendarnego P1800. Z boku można dopatrzyć się charakterystycznego przetłoczenia. Ale są też zupełnie nowe akcenty. Z przodu bardzo wyrazistym elementem są światła do jazdy dziennej o kształcie położonej litery T. Takie reflektory będzie miał XC90. Podobne będą także światła tylne. Z zewnątrz pojawi się także znaczny odstęp między przednim nadkolem, a drzwiami przednimi. Obecnie ten motyw jest charakterystyczny dla aut tylnonapędowych.
W środku znajdziemy zegary w postaci dwóch okrągłych wyświetlaczy TFT, których czcionka nawiązuje do tej, jaką zastosowano w modelu P1800 pół wieku temu. Na pasach bezpieczeństwa pojawił się napis „Since 1959‿. Tym samym Volvo pochwaliło się, kto pierwszy na świecie zastosował bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa w samochodach seryjnych. Ciekawą ideą jest także zastąpienie gąszczu pokręteł na konsoli środkowej jednym, dużym ekranem dotykowym. Jest nowocześnie i minimalistycznie. Na środku pozostało jedno pokrętło ze szlifowanego kryształu. Kryształowa jest także gałka zmiany biegów. Wiele z tych elementów trafi niebawem do nowego XC90.
Design przyszłości
Za nową linię stylistyczną marki odpowiada Thomas Ingenlath. Jego auto koncepcyjne wskazuje kierunek, jakim mają podążać samochody Volvo. W przyszłości mają być jeszcze bardziej premium, bardzo nowoczesne, bezpieczne i zaprojektowane z myślą o ludzkich potrzebach. Ingenlath stawia także na skandynawski design, który sprawia, że Volvo nie da się pomylić z żadnym innym samochodem. Nowe modele mają też budzić więcej coraz więcej emocji. Concept Coupe jest krokiem właśnie w tę stronę.
W styczniu 2014 roku w Detroit pokazany zostanie SUV – Concept XC. Jako ostatnie zadebiutuje kombi, a raczej shooting brake.