• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

S7 od Grójca do Warszawy

S7 od Grójca do Warszawy

2 grudnia 2020

 

Budowa nowej drogi ekspresowej S7 od Grójca do Warszawy jest ukończona w 90 procentach. Szybko jednak nie pojedziemy nią do stolicy, bo słabo idzie budowa dwóch kolejnych odcinków.

 

Wczoraj, na „grójeckim‿ odcinku nowej ekspresówki (w kontrakcie ujęty jako odcinek C, o długości 7,9 km) odbyła się wizytacja budowy. Z całej nowej, ok. 29-kilometrowej trasy S7, która będzie się rozpoczynać się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, a zakończy na połączeniu z obwodnicą Grójca, najlepiej wygląda sytuacja na odcinku od Grójca do Tarczyna.

 

 

– Nawierzchnia na trasie głównej już została ułożona. Prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego, grodzeniem trasy, montażem barier energochłonnych, ekranów przeciwhałasowych. Na obiektach realizowane są roboty wykończeniowe takie jak, na przykład, wykonywanie schodów czy montaż balustrad. Zaawansowanie prac wynosi prawie 90 procent – poinformowała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

 

 

Opóźnienia z powodu nierzetelnych wykonawców

Na budowę pierwszego odcinka (od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola) umowa została podpisana w lutym tego roku. Dlaczego dopiero w tym roku? Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma. Wykonawca realizuje prace ziemne związane z budową nasypów, konstrukcją drogi, przebudowuje kolizje urządzeń podziemnych, a także buduje obiekty, gdzie trwają takie prace jak m.in. zbrojenie i betonowanie podpór czy ustrojów nośnych. Zaawansowanie robót wynosi 32%.

Najgorzej jest na środkowym odcinku, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ (14, 8 km). GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą (po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD). Obecnie, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. GDDKiA planuje, że nowe postępowanie zostanie ogłoszone jeszcze w tym roku.

 

29 km nowej ekspresówki

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Do węzła Lesznowola będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a dalej (do obwodnicy Grójca) po dwa pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez sześć węzłów: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto, powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

 

Roman Furciński, fot. GDDKiA

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • ferie_linia20

    Czasowe zawieszenie kursowania linii nr 20

    Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, związku z feriami zimowymi, od najbliższego poniedziałku...

    więcej...
  • maserati_grecale_920

    Maserati Grecale na śnieżnych testach

    Włoska firma sprawdza możliwości przedprodukcyjnego SUV-a, modelu Grecale. Testy odbywają się na zmrożonych...

    więcej...
  • Logo Jobsora

Kontakt