Mazda3, w nowej odsłonie – w wersji sedan, ma polską premierę podczas rozpoczętych dziś targów motoryzacyjnych w stolicy Wielkopolski. Na stoisku są również pozostałe modele z gamy japońskiego producenta.
Nowa Mazda3 ma, jak mówią przedstawiciele producenta, wyposażenie klasy premium. Auto posiada m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach, reflektory i światła wykonane w technologii LED.
Nowa Mazda 3 jest wyposażona w 2-litrowe silniki benzynowe: 2.0 SKYACTIV-G o mocy 122 KM współpracujący z technologią M-Hybrid (mild hybrid), i 2.0 SKYACTIV-X o mocy 181 KM, silnik spalinowy nowego typu łączący w sobie zalety silników, benzynowego i Diesla.
Auto jest ładne, ma nowe systemy, silnik, więc i cenę podniesiono względem poprzedniej wersji. I to znacznie. Za bazową wersję w najniższym poziomie wyposażenia, trzeba zapłacić 95 tys. zł.
Pozostaje mieć nadzieję, że klocki hamulcowe są bardziej trwałe i nie trzeba ich zmieniać po 36-38 tys. km przebiegu, przy spokojnej, ekonomicznej jeździe.
Poza tym, na stoisku jest – naturalnie – pełna gama modeli japońskiego producenta.
Można zatem podziwiać CX-5, którego wnętrze zostało wzbogacone o najwyższą wersję wyposażenia SkyDREAM, dostępną dotychczas wyłącznie w modelu Mazda6.
Są również: roadster – Mazda MX-5, Mazda6 – prezentowana we flagowym dla marki kolorze Soul Red Crystal, miejska Mazda2 i bazujący na niej SUV – CX-3 (oba w wersjach modelowych na 2019 rok).