[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » CitroënC3 Aircross - nie tylko na asfaltowe drogi

CitroënC3 Aircross - nie tylko na asfaltowe drogi

30-12-2018 00:46


CitroënC3 Aircross - nie tylko na asfaltowe drogi

 

Mały, ale nie maluszek. Bynajmniej. Chociaż to miejskie auto, ale sprawdzi się również na rodzinne wypady. I to nie tylko po najbliższej okolicy.

 

SUV to od kilku lat najchętniej wybierany przez klientów segment aut. Dlaczego więc na tym nie skorzystać i nie zaoferować klientom takiego auta? Szefowie Citroëna postanowili, że również pójdą tą drogą i zastąpią C3 Picasso modelem C3 Aircross.

 

Masywna sylwetka

Pierwszym autem segmentu SUV francuskiego producenta był C-Crosser, w 2007 roku. Do grona aut tego segmentu dołączył C3 Aircross, samochód - ze względu na swoje wymiary - kompaktowy i z powodzeniem mający poruszać się w mieście. Czy tak jest? Mieliśmy okazję sprawdzić.

 

Do jazd testowych dostaliśmy auto o pojemności silnika 1.2 PureTech 82 S&S, z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów.

Samochód mieści się w dolnej strefie kompaktowych wymiarów. Ma długość 4,15 m, szerokość 1,82 m (z rozłożonymi lusterkami) i wysokość 1,64 m (z relingami dachowymi).

 

 

Sylwetka tego miejskiego SUV-a sprawia wrażenie masywnego auta, a to m.in. przez zwartą budowę karoserii, wysoko poprowadzoną maskę i wysokie linie boczne. Co nie znaczy, że odbyło się to kosztem zbyt małych szyb bocznych. Co to, to nie. Widoczność z fotela kierowcy jest bardzo dobra. I należy to zaliczyć na plus. Auto jest dobrze przeszklone i prowadzący nie ma problemów z obserwowaniem tego co dzieje się wokół drogi, a to dobrze wpływa na bezpieczeństwo.

 

Zgodnie ze stylistyką marki spod znaku szewrona, linie logo marki ciągną się od środka i łączą z wąskimi światłami LED do jazdy dziennej.

W bardzo szerokim zderzaku pod LED-ami osadzone zostały reflektory ze światłami mijania i drogowymi. Z tyłu są duże światła 3D. Zderzak tylny podkreślono czarną nakładką. Taka sama jest pod przednim zderzakiem.

 

 

Dobra widoczność

We wnętrzu, jest dużo przestrzeni i trochę spartańsko, ale po kilku dniach jazdy tym niewielkim SUV-em szybko można się do tego przyzwyczaić. Wystarczy to co jest. Jeżeli ktoś potrzebuje znacznego komfortu to musi pomyśleć o innym modelu marki, z górnej półki. Tylko, że to się wiąże już z większymi wydatkami (o cenach, jest niżej).

Kierowca siedzi wysoko, jak to w autach segmentu SUV. Dzięki temu ma dobrą widoczność. Ale również dzięki temu, jak zaznaczyłem, że C3 Aircross jest dobrze przeszklony.

Fotel przesuwa się w pozycjach poziom-pion, kierownica - spłaszczona u dołu - również. Można spokojnie dopasować sobie wygodną pozycję do jazdy.

 

 

Siedziska przednich foteli są szerokie i dosyć wygodne. Kierowca i pasażer z przodu mają dużo miejsca.

Wielkich uwag nie można mieć do zagłówków. Nie są może idealne na bardzo długie podróże, ale spokojnie może pokonać kilkusetkilometrową trasę bez zbytniego zmęczenia.

Pocieszeniem dla twórców C3 Aircross może być, że auta marek z wyższej półki i ich modele z wyższego segmentu wcale nie mają lepszych zagłówków.

Pasażerowie na tylnej kanapie również mają dosyć miejsca, ale pod warunkiem, że będzie tam dwóch dorosłych, nawet ok. 180-185 cm wzrostu. Przy trzech takich osobach, z komfortem podróży może być trochę gorzej, zwłaszcza jeśli są pokaźnej tuszy.

Nie ma jednak żadnego problemu, gdy z tyłu jadą dzieci. Nie powinny narzekać.

Jeżeli latorośle mają poniżej 150 cm wzrostu, muszą podróżować w fotelikach. Urządzenia łatwo się montują, a dzieci bezpiecznie podróżują mając przy tym swobodę ruchów.

 

 

Niemały bagażnik

Deska rozdzielcza, podobnie jak w większym modelu Cactus, jest prosta do minimum jeżeli chodzi o przełączniki, przyciski i.t.p. Sterowanie funkcjami zapewnia 7-calowy multimedialny ekran dotykowy. Z poziomu ekranu można sterować funkcjami auta: klimatyzacją, temperaturą, nawiewem, nawigacją, systemem audio, zestawem głośnomówiącym. Dostęp do ekranu jest łatwy, bo znajduje się on na środku kokpitu. A jeżeli nie dotykowo na ekranie, to funkcjami można sterować przełącznikami na kierownicy.

Ciekawym pomysłem było odejście od szarości i czerni, i przełamanie kolorystyki pomarańczowymi obramowaniami na wlotach powietrza oraz na dolnym ramieniu kierownicy.

 

 

Komputer pokładowy pokazuje, na wyświetlaczu za kierownicą między prędkościomierzem (po lewej stronie) a obrotomierzem (po prawej), z jaką prędkością jedziecie, jakie jest chwilowe i średnie zużycie paliwa.

To ostatnie, według producenta i danych katalogowych, ma wynosić 6,3 l/100 km w cyklu miejskim i 5 l/100 km w cyklu mieszanym. Czy to się uda uzyskać "w realu", trudno powiedzieć. Jest to możliwe, przy - co zawsze podkreślamy - odpowiedniej technice jazdy, płynnej, przewidywaniem sytuacji na drodze i z hamowaniem silnikiem.

 

Wśród praktycznych funkcji i systemów, m.in. asystent parkowania z czujnikami i kamerą z tyłu, kontrola trakcji, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystent ruszania na wzniesieniach i dobra nawigacja dobrze, że dodano również alarm niezamierzonego przekroczenia linii (działa momentalnie) i funkcję doświetlania zakrętów przy skręcaniu.

 

Bagażnik ma pojemność 410 litrów. Czteroosobowa rodzina, z dwojgiem nastoletnich dzieci nie powinna mieć problemów z zapakowaniem plecaków, toreb i walizek na wakacje. Bagaże powinny się zmieścić.

Jeżeli ktoś będzie chciał przewieźć jakieś większe rzeczy można złożyć tylne kanapy (dzielą się w proporcjach 1/3 na 2/3). Wagowo, wcale niemało, bo 632 kg, a pojemnościowo w litrach 1289.

Można również złożyć podłokietnik, żeby przewieźć, np. narty.

 

 

Dobry na asfalt, niezły w terenie

Ten niewielki SUV, jak można się spodziewać, dobrze sobie radzi w mieście, chociażby łatwiej znaleźć miejsce do parkowania, czy manewrować w wąskich ulicach.

Samochód prowadzi się dobrze, ale nie obyło się bez zastrzeżeń.

Pięciostopniowa skrzynia biegów nieźle współpracowała z trzycylindrową jednostką napędową. Nieźle, bo dosyć często zdarzało się, że musiałem powtarzać włączenie pierwszego biegu. I ten manewr musiałem powtarzać tylko przy tym biegu.

Jazda w mieście była spokojna i przyjemna. Poza miastem, jeszcze bardziej, bo nie było korków i można było rozwinąć większe prędkości. Z szybkością nie przesadzałem. Przy 120 km/h na drodze ekspresowej dało się odczuć szumy opływającego auto powietrza.

Nie omieszkałem spróbować jazdy na gruntowej drodze i na nierównym terenie, z wybojami co kilkanaście centymetrów. Wprawdzie C3 Aircross nie "płynął", bo nie pozwala na to dosyć twarde zawieszenie, ale sprawił naprawdę dobrze. Miłe zaskoczenie było zwłaszcza przy pokonywaniu dosyć wysokich łagodnych pagórków. Bez problemów dał radę wjechać, a i przy zjeździe równie dobrze sobie poradził.

Jeżeli ktoś myśli o zakupie auta, który pogodzi jedno i drugie, to C3 Aircrossa może wziąć pod uwagę.

 

 

Cztery silniki

Auto jest oferowane z sześcioma jednostkami napędowymi: czterema benzynowymi - 1.2 PureTech 82 (moc maksymalna mierzona w KM), 110 S&S, 110 S&S EAT6 (z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów) i 130 S&S oraz dwoma dieslowskimi - 1.5 BlueHDi 100 S&S lub 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6. Tylko benzynowy silnik o mocy 82 KM współpracuje z pięciostopniową, manualną skrzynią, pozostałe z sześciostopniowymi.

Auto nie jest "zrywne", to z silnikiem 82 KM. Przyspieszenie od 0 do prędkości 100 km/h wynosi 14,1 s. Powiedzmy szczerze, rewelacyjny wynik to nie jest, ale to auto nie zostało stworzone do konkurowania z innymi na tym polu. Niewielka moc daje tu znać o sobie.

Normy emisji spalin, dla każdej z oferowanych jednostek, wynoszą - według producenta - EURO 6.2.

A, i jeszcze zdanie o poziomach wyposażenia. Jest ich cztery, od LIVE - najniższego, przez FEEL, RIP CURL po SHINE.

 

Ceny auta w wersji, którą jeździliśmy rozpoczynają się od 58 900 zł (tańszy jest model z silnikiem 1.2 PureTech 82 z silnikiem benzynowym w wersji LIVE - 52 900 zł).

 

Dziękuję Citroën Polska za kilkudniową przygodę z C3 Aircross.

 




/ Roman Furciński, fot. Roman Furciński /


JAZDA TESTOWA   AUTO   KIEROWCA   TEREN   ASFALT   SILNIK   SPALANIE   MOC   ZUŻYCIE PALIWA   

Galeria zdjęć do tego artykułu (18) - Zobacz galerię



Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

30 października 2020 12:21
Imieniny:
Zenobii, Przemysława, Edmunda

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
3,79 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
3,77 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
. - .....
RADOM
1,74
 - stacja autogaz przy ul. Czarnieckiego
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 01.09.2020
kraj
wypadki drogowe - 92
zabici w wypadkach - 4
ranni w wypadkach - 114
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 154
źródło:  www.policja.pl
 
01.09.2020
wypadki drogowe - 7
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 8
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 11
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
17.02.2020
wypadki drogowe - 1
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 1
kolizje -11
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 2
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 0
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH