[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Nowy CitroënC4 Cactus - przestronne, ekonomiczne auto

Nowy CitroënC4 Cactus - przestronne, ekonomiczne auto

26-07-2018 20:01


Nowy CitroënC4 Cactus - przestronne, ekonomiczne auto

 

Nie ma już charakterystycznych Airbumpów na drzwiach, pod przednimi i tylnymi kloszami reflektorów oraz na tylnym pasie. Tak samo jak w poprzedniej wersji, jest dużo miejsca w środku, a pod względem ekonomicznym to auto może śmiało rywalizować o palmę pierwszeństwa w swoim segmencie.

 

Kiedy cztery lata temu francuska marka zaprezentowała nowy model - C4 Cactus, auto mogło zaszokować swoim wyglądem. Mogło, ale gdy się wsiadło do niego i spędziło trochę czasu za kierownicą, wrażenia były bardzo pozytywne. I zdecydowanie brały one górę. Zresztą, Cactus miał to do siebie, że im dłużej się patrzyło na ten samochód o niecodziennym wyglądzie, tym więcej nabierało się do niego sympatii.

 

 

Teraz przyszła kolej na drugą generację Cactusa.

 

Bardziej elegancki

Mieliśmy okazję odbyć jazdy testowe tym modelem. Do jazd testowych dostaliśmy auto o pojemności silnika 1.2 PureTech 110 w wersji wyposażenia FEEL.

Nowy C4 Cactus różni się od poprzednika. Duże zmiany widać z zewnątrz. Nie ma już wielkich Airbumpów na drzwiach, czyli nakładek w kolorze kontrastowym do barwy karoserii, mających chronić karoserię przed zadrapaniami i uszkodzeniami. Zostały zdjęte, a raczej przeniesione niżej. Nakładki są przy progach.

Również spod przednich i tylnych kloszów reflektorów zostały zlikwidowane.

Trzeba przyznać, że taki stylistyczny zabieg jest bardzo korzystny dla auta. Wygląda lepiej.

Do tej pozytywnej stylistyki dochodzą również wąskie światła LED do jazdy dziennej. Pionowe wloty powietrza z boku mają nadać modelowi dynamicznego zacięcia.

 

 

We wnętrzu, podobnie jak w poprzedniej generacji, jest wygodnie, dużo przestrzeni i nadzwyczaj prosto. Deska rozdzielcza nie jest rozbudowana, nie ma wielu przycisków. Wszystko, niemal wszystko, zostało zawarte w jednym - w 7-calowym multimedialnym ekranie dotykowym. Z poziomu ekranu można sterować funkcjami auta: klimatyzacją, temperaturą, nawiewem, nawigacją, systemem audio, zestawem głośnomówiącym.

 

 

Przestronny, dla całej rodziny

Jak zaznaczyłem, przestrzeni jest dużo. Tak dla kierowcy jak i dla pasażerów. Siedziska przednich foteli są szerokie, ale siedzi się na nich dosyć wygodnie. Również pasażerowie, także wysocy, siedzący na tylnej kanapie nie powinni narzekać nawet podczas długich podróży.

Jeżeli w trasę zabieramy kilkuletnie dzieci, montaż fotelików dla nich nie sprawi problemów. Maluchy będą miały dosyć miejsca na nogi.

 

 

Prowadzący auto ma przed sobą zgrabną kierownicę, spłaszczoną u dołu. Na szerokich ramionach bocznych umieszczono przyciski do obsługi i zmiany funkcji samochodu i komputera pokładowego.

Za kierownicą jest jeszcze jeden ekran, prostokątny. Na nim są m.in. informacje dotyczące prędkości z jaką się poruszamy, poziomu zużytego paliwa i przejechanego łącznego dystansu. Nie ma natomiast, tak jak w poprzedniku, obrotów. Te, musimy wyczuwać na słuch i odgłos pracy silnika. Idzie się przyzwyczaić.

 

 

Manualna skrzynia biegów nieźle współpracowała z trzycylindrową jednostką napędową, krótkimi przełożeniami.

Sama jazda była przyjemna i bez nieprzyjemnych niespodzianek. Zwłaszcza zaskoczyła mnie jazda po nierównym terenie. Zawieszenie pracowało bardzo dobrze, miękko i jeżeli auto wpadało w jakiś mały dołek, to można to było porównać do kołysania. Ale to nic dziwnego, bo nowy C4 Cactus został wyposażony w całkowicie nowe zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions – PHC, z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi. To dlatego tak przyjemnie jeździ się na nierównościach. Ale i na prostych, asfaltowych drogach auto i zawieszenie spisują się dobrze. Samochód dobrze trzyma się drogi i jeździ w zakrętach.

 

Coś do czego mam bardzo sceptyczne podejście to skórzane uchwyty zamiast klamek wewnętrznych w drzwiach i uchylane tylne szyby. To drugie rozwiązanie, może jest dobre kiedy podróżujemy z dziećmi. Jednak, chyba na dłuższą metę to nie jest praktyczne rozwiązanie.

 

 

Spryskiwacze w wycieraczkach

Nowy Citroën C4 Cactus oferowany jest w trzech poziomach wyposażenia: Live, Feel i Shine. W pierwszej, na wyposażeniu są m.in. szyby przednie sterowane elektrycznie, system zapobiegania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu, odbiornik radiowy z czterema głośnikami, ekran dotykowy 7-calowy, Bluetooth , USB i lusterka sterowane elektrycznie.
W wyższym poziomie dochodzą m.in. czujniki cofania z tyłu, Citroën Connect Radio dźwięk przestrzenny Arkamys, sześć głośników, kierownica pokryta skórą i światła do jazdy dziennej LED. Natomiast w najwyższej dołożono szyby sterowane sekwencyjnie z przodu, szyby tylne przyciemniane, pakiet automatyczny, w skład którego wchodzą lusterko elektrochromatyczne, automatyczne wycieraczki i czujnik zmierzchowy, a także klimatyzacja automatyczna oraz czujniki cofania z tyłu i z przodu.

Jedną z technologii wpływających na komfort i bezpieczeństwo jest system park assist. Czujniki i system kamer analizują, obliczają ilość miejsca do parkowania i pomagają ustawić samochód bez szwanku dla siebie i dla innych. W wersji, którą testowałem, nie było obrazu z kamery, a obraz graficzny. Ale to w zupełności wystarczyło do bezproblemowego zaparkowania auta.

 

 

Nowy C4 Cactus ma ciekawy system spryskiwaczy - Magic Wash. Są one zamontowane w ramionach wycieraczek. Dzięki temu płyn doprowadzony jest bezpośrednio na szybę z poziomu wycieraczki. Według przedstawicieli marki, dozowanie płynu jest bardziej wydajne - do ok. 50 % w stosunku do tradycyjnych rozwiązań.

 

Jeszcze słów kilka o bagażniku. Ma on pojemność 358 litrów. Powinny się zatem zmieścić walizki i torby czteroosobowej rodziny wyjeżdżającej na wakacje. W przypadku, gdy jedzie kierowca i pasażer z przodu, można złożyć tylną kanapę i wtedy pojemność zwiększa się do 1170 litrów.

 

 

Przyjemne chwile przy dystrybutorze

Producent podaje, że w cyklu miejskim zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, a w czasie jazdy poza miastem - 3,9 l/100 km. Z tymi danymi jest tak, że trzeba brać poprawkę na te dane, bo - wiadomo - każdy kierowca ma swoją technikę jazdy. Jedni lubią przyspieszać, mają tzw. ciężką nogę, drudzy starają się jeździć spokojnie i płynnie. Nie należę do tej pierwszej grupy. Nad przyspieszenia, zrywy i gwałtowne hamowania przedkładam długość przemierzonej trasy na jednym tankowaniu i ile zapłacę po zatankowaniu w kasie na stacji benzynowej. Nie oznacza to jednak, że jeżdżę w ślimaczym tempie.

No dobrze, to jak to jest z zużyciem paliwa podczas jazdy nowym C4 Cactus? Powiem krótko, będzie zaskoczeni. Mile. Naprawdę. Spalanie, jest jednym z atutów - mocnych - tego modelu. Na trasie, na jednym tankowaniu, gdy jedziecie płynnie i spokojnie, jesteście w stanie mocno zbliżyć się do podanej w katalogach wartości. W mieście, w przedziale 6,2-6,5 l na "setkę" można się zmieścić.

 

 

Pięć silników

Nowy C4 Cactus oferowany jest z pięcioma jednostkami napędowymi: czterema benzynowymi - 1.2 PureTech 82 9moc maksymalna mierzona w KM), 110 S&S, 110 S&S (z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów - EAT6) i 130 S&S oraz jedną wysokoprężną 1.6 BlueHDi 100.

 

 

Ceny nowego modelu rozpoczynają się od 52 990 zł, za wersję LIVE.

Auta są w salonie Optimal, radomskim dealerze marki Citroën.

 

Dziękuję Citroën Polska za kilkudniową przygodę z nowym C4 Cactus.

 




/ Roman Furciński, fot. Roman Furciński /


AUTO   KIEROWCA   JAZDA TESTOWA   CITROEN C4 CACTUS   SILNIK   DROGA   ZUŻYCIE PALIWA   MOC   

Galeria zdjęć do tego artykułu (21) - Zobacz galerię



Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

30 października 2020 10:49
Imieniny:
Zenobii, Przemysława, Edmunda

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
3,79 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
3,77 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
. - .....
RADOM
1,74
 - stacja autogaz przy ul. Czarnieckiego
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 01.09.2020
kraj
wypadki drogowe - 92
zabici w wypadkach - 4
ranni w wypadkach - 114
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 154
źródło:  www.policja.pl
 
01.09.2020
wypadki drogowe - 7
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 8
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 11
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
17.02.2020
wypadki drogowe - 1
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 1
kolizje -11
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 2
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 0
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH