Ten samochód nie zdobył powyżej 90% za bezpieczeństwo dorosłych w aucie. Był pod tym względem jedynym z sześciu modeli wyróżnionych przez Euro NCAP w rankingu “Best in Class” za ubiegły rok. W swojej klasie i tak został uznany za najlepszy w swojej klasie – “minivanów”.
W testach zderzeniowych brał udział Opel Crossland X o pojemności silnika 1.2 l w wersji Edition, 5-drzwiowy, o masie własnej 1 163 kg. Naturalnie, wyprodukowany w ubiegłym roku.
Za bezpieczeństwo dorosłych Opel otrzymał 32,6 pkt (85%) zdobywając m.in. pochlebne recenzje za ochronę nóg kierowcy i pasażera (przy uderzeniu czołowym z po lewej stronie maski) oraz głów i kręgów szyjnych (przy uderzeniach czołowych).
Za bezpieczeństwo dzieci (na tylnej kanapie, w fotelikach) przyznano 41,2 pkt (84%), za bezpieczeństwo pieszych przy potrąceniu przez auto – 26,1 pkt (62%), a najmniej za zamontowane standarowo systemy bezpieczeństwa w samochodzie – 7 pkt (57%).
Co roku Euro NCAP publikuje listę samochodów, które najlepiej spisały się w swoich segmentach, stąd ranking “Best in Class (“Najlepszy w swojej klasie”), który ma pokazać jak auta radza sobie na tle konkurentów grupy. Wszystkie samochody były oceniane według tych samych standardów. Ranking Euro NCAP “Best in Class” obejmuje samochody, które zniosły najlepiej testy zderzeniowe, czyli uzyskały najlepsze wyniki dotyczące bezpieczeństwa. Maksymalna liczba to pięć gwiazdek.
W ubiegłym roku Euro NCAP oceniło prawie 70 modeli samochodów.
Na sześć kategorii, aż w trzech wygrały model marki Volkswagen: Polo (kategoria “auta małe”), T-Roc (“mały SUV”) i Arteon (“limuzyny”). Wyróżnienia otrzymały również Subaru XV/ Subaru Impreza (“małe auta rodzinne”), Volvo XC60 – “duży SUV”) i Opel Crossland X (“minivany”).
W testach zderzeniowych Euro NCAP przyznaje punkty w czterech kategoriach: ochrona dorosłych (z przodu), ochrona dzieci (miejsca z tyłu), ochrona pieszych i systemy bezpieczeństwa. Pod uwagę brane są auta ze standardowym wyposażeniem w systemy bezpieczeństwa i oferowane na rynku europejskim.
Testy zderzeniowe obejmują: odkształcenie przy czołowym uderzeniu w ścianę, barierę lewą stroną maski z prędkością najazdową 64 km/h, odkształcenie przy pełnym czołowym uderzeniu (cała szerokość) w barierę przy prędkości 50 km/h, odkształcenie przy bocznym uderzeniu przy prędkości 50 km/h, odkształcenia przy uderzeniu bocznym (w słupek środkowy) przy prędkości 32 km/h oraz odkształcenie przy potrąceniu pieszego przy prędkości 40 km/h.
W następnym przedstawimy Volkswagena T-Roc, zwycięzcę w kategorii “małe SUV-y”.