• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Dwa dni przygody z zabytkowymi pojazdami (galeria zdjęć)

Dwa dni przygody z zabytkowymi pojazdami (galeria zdjęć)

18 września 2017

 

Ford A Roadster Deluxe z 1931 roku, AWZ P70 Zwickau, Chevrolet Corvette, Jaguar XKE E Type i Wołga GAZ 24 wygrały w swoich kategoriach w “Konkursie Elegancji” podczas XXXVIII Warszawskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, który odbył się w Radomiu i okolicach. Ten ostatni samochód zdobył Puchar Prezydenta Miasta Radomia. Było co podziwiać.

 

Przez dwa dni miłośnicy czterech kółek, a szczególnie starych samochodów, mieli okazję oglądać prawdziwe perełki motoryzacji. W niektórych przypadkach, o rarytasy na skalę światową. Np., Peerless 67 z 1925 roku, jedyny w Polsce, a na świecie egzemplarzy tego modelu jest tylko 5 (!), z tego 3 w Stanach Zjednoczonych. Albo Ford A Roadster Deluxe z 1931 roku, czy DKW z 1935 roku.

 

 

Ale wszystkie samochody biorące udział w 8 rundzie XXXVIII Warszawskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych nie były tylko do wystawienia i podziwiania. 31 załóg musiało wziąć udział w rajdach sprawnościowych i przejeździe przez profesjonalny kartodrom.

 

– To ja przyjechałem do Radomia, żeby poszaleć na profesjonalnym torze jaki macie, a tu nie mogłem pojechać bokiem. Musiałem jechać z prędkością 40 kilometrów na godzinę – żalił się Marek Hackenberg z Automobilklubu Lubelskiego.

 

Miał czym poszaleć, bo przyjechał Porsche 928 z 1977 roku. Auto spokojnie śmignie z prędkością ponad 250 km/h.

 

 

Faktycznie, na kartodromie nie można było poszaleć. Czy auta sprzed 1945 roku, czy młodsze, jechały wolno. Chodziło o to, żeby załoga pokonała dwa okrążenia w tym samym  czasie.

 

 

 

 

Wcześniej, na próbach sprawnościowych trzeba było m.in. wykonać slalom na czas i jazdę precyzyjną tyłem.

 

 

 

Zwieńczeniem rajdu był “Konkurs Elegancji” (oceniane były: stan auta i ubiór załogi stosowny do lat, z których pochodziło auto).

Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostali:

Ford A Roadster Deluxe z 1931 roku, właściciel auta Jan Teuchmann (auta wprodukowane do 1945 roku – na zdjęciu niżej),

 

 

AWZ P70 Zwickau, właściciel Roman Gawęda (auta po 1945 roku),

 

 

Chevrolet Corvette, właściciel Marian Pudełko (auta po 1960 roku),

 

 

Jaguar XKE E Type, właściciel Jerzy Kękuś (auta po 1970 roku).

 

 

Prezydent Radomia przyznał puchar dla Wołgi GAZ 24. Właścicielem tego samochodu jest Eugenij Pawlusznik, który przyjechał z Białorusi. 

 

Roman Furciński, fot. Olga Furcińska, Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt