Niemiecki koncern pokazał trzecią generację popularnego modelu. Od poprzednika ma bogatsze wyposażenie, jest lżejszy i przyspiesza do “setki” w 5 s. Auto można już zamawiać. Cena – od 360 tys. zł.
Nowe Cayenne bazuje na modelu 911, ikonie sportowych samochodów. Po raz pierwszy SUV otrzymał mieszane ogumienie (różne rozmiary opon na przód i tył) i tylną oś skrętną. Auto ma, zdaniem przedstawicieli marki, jeszcze lepsze właściwości jezdne na asfalcie, a zapewnia to montowany standardowo aktywny napęd na obie osie. W nowym Cayenne są m.in. układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i nowo opracowane, wysokowydajne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB).
“Trzeci” Cayenne wykorzystuje całkowicie nową konstrukcję łącząc więcej typowych dla Porsche atutów z codzienną praktycznością. Waży o 65 kg mniej od poprzednika, jest bardziej cyfrowe i kompleksowo skomunikowane.
Komfort oraz sportowe przeżycia z jazdy kierowcy i pasażerom zapewniają m.in. mocne silniki turbo, nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S, nowe systemy podwozia, innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania informacji Porsche Advanced Cockpit, a także pełna łączność multimedialna.
Do wyboru są dwa nowo opracowane silniki 6-cylindrowe: 3-litrowa jednostka turbo w modelu Cayenne osiąga moc 250 kW (340 KM) – jest o 29 kW (40 KM) wyższa niż w poprzedniku, a 2,9 litrowy motor V6 biturbo pod maską Cayenne S generuje 324 kW (440 KM) – więcej o 15 kW (20 KM) od drugiej generacji modelu.
Najnowsze Cayenne S rozwija prędkość maksymalną 265 km/h, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s.
Nowe Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł (brutto), a Cayenne S – od 451 320 zł (brutto).