• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Wybudują nową ekspresówkę z Warszawy prawie do Grójca

Wybudują nową ekspresówkę z Warszawy prawie do Grójca

18 sierpnia 2017

 

Za cztery lata mamy pojechać nową S7 z Grójca do Warszawy. Drogę wybudują: konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau, IDS-BUD SA i Mota-Engil Central Europe. W  środę podpisane zostały umowy z wykonawcami.

 

Nowa trasa ekspresowa S7 od węzła Warszawa-Lotnisko do Pamiątki koło Grójca (tu się będzie łączyć z obecną “siódemką”). Droga będzie budowana jako trzy, oddzielne odcinki. ſączny koszt robót prawie 30-kilometrowego wynosi 813,5 mln zł.

Wykonawcą odcinka A (od Warszawy-Lotnisko do Lesznowoli, wynoszącego ok. 6,6 km, będzie konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Ma za to otrzymać 221,4 mln zł. Zaplanowanych jest na nim dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, dwa węzły drogowe (Zamienie i Lesznowola) oraz 8 wiaduktów i kładkę pieszo-rowerową.

Odcinek B (ok. 14,8 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn) ma wybudować firma IDS-BUD S.A. za 388,7 zł. Tu będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z trzema węzłami (Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ), 13 wiaduktami, trzema mostami i kładką dla pieszych nad drogą ekspresową.

Ostatni fragment – C – będzie biegł od Tarczyna do Grójca, a konkretnie do miejscowości pamiątka i będzie miał długość ok. 7,9 km. Za 203,4 mln zł ma go zrobić Mota-Engil Central Europe S.A. Tu również będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, jeden węzeł Tarczyn Południe, 10 wiaduktów i kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.

 

Nowa S7 od grójeckiego odcinka ma się rozpoczynać w Pamiątce i ma biec zupełnie nowym śladem, po wschodniej stronie obecnej S7 (po prawej stronie jadąc od Radomia w kierunku Warszawy). Wjazdy na nią mają być na sześciu węzłach: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe (ten będzie najbliżej Grójca).

Ekspresówka, w sumie ok. 29,3 km, będzie miała dwie jezdnie: na odcinkach B i C po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i 12-metrowy pas rozdzielający (jako rezerwa pod trzeci pas ruchu), a na odcinku A, czyli na wjeździe do stolicy (włączenie nowej S7 w obwodnicę południową) po 3 pasy ruchu w obu kierunkach i pas rozdzielający o szerokości 5 m.

 

Droga ma powstać w ciągu czterech lat, od czasu podpisania umowy na roboty, czyli do marca 2021 roku.

Chociaż z wyliczeń kosztów poszczególnych odcinków wychodzi 813,5 mln zł to łączny koszt wybudowania drogi o długości 29,3 km od południowej obwodnicy Warszawy do połączenia z obecną S7 w Pamiątce wynosi 1 mld 458 mln zł. Różnic związana jest z zabezpieczeniem pieniędzy na przeprowadzenie prac archeologicznych przy budowie drogi oraz na nieprzewidziane wydatki.

Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt