Robert Lukas będzie kapitanem zespołu Olimp Racing, który wystartuje w Porsche 911 GT3 R na torze Imola w klasie Pro-Am. W najbliższy weekend odbędzie się piąta runda cyklu wyścigów 24 H Series. Zespół celuje w miejsce na podium.
W wyścigu na historycznym torze w republice San Marino weźmie udział 39. zespołów, z czego aż 14 zgłoszonych zostało do najwyższej klasy A6. Reprezentujący barwy zespołu Olimp Racing kierowcy staną do walki z rywalami jadącymi m.in. Lamborghini Huracanem GT3, Mercedesem-AMG GT3 i Audi R8 LMS.
Za kierownicą pierwszego w Polsce Porsche 911 GT3 R zasiądą dobrze znani polskim kibicom kierowcy Olimp Racing. Kapitanem zespołu będzie najbardziej doświadczony z całej trójki Robert Lukas, jeden z trzech reprezentantów kadry narodowej Polskiego Związku Motorowego w najszybszym monomarkowym cyklu na świecie – Porsche Supercup. Do bielszczanina na tę rundę dołączą Patrick Eisemann i Zeljko Drmic (wystartował gościnnie w 3. rundzie Porsche Supercup w Monako).
Kierowców startujący w 24H Series już w środę mieli tradycyjny „Track Walk‿ – spacer po torze mający na celu analizę i bliższe poznanie wszystkich newralgicznych punktów na torze. W czwartek, zawodnicy Olimp Racing będą mieli pierwszą okazję na przejechanie toru wyścigowym tempem podczas dwóch sesji treningowych zaplanowanych na godziny 10:30-13:30 i 15-18. W piątek rano odbędzie się ostatni trening bezpośrednio poprzedzający kwalifikacje, natomiast sam 12-godzinny wyścig rozpocznie się jeszcze tego samego dnia punktualnie o 15.
Podobnie jak podczas wcześniejszych rund, na Imoli 12-godzinny wyścig zostanie podzielony na dwie części. Pierwsza z nich, 4-godzinna, rozpocznie się w piątek, natomiast restart z zachowaniem wcześniejszych pozycji będzie miał miejsce w sobotę o 11. Koniec wyścigu będzie o godzinie 19.
– Przed nami runda na legendarnym torze Imola. Nigdy wcześniej nie miałem okazji po nim jeździć, co rzecz jasna dodaje nieco pikanterii i ekscytacji. Tym razem w San Marino czeka na nas 12 godzin rywalizacji podzielone na dwa dni – powiedział Robert Lukas. – Od początku sezonu nauczyliśmy się wielu aspektów wyścigu długodystansowego. Mamy dużo większe doświadczenie, z którego skorzystamy na zbliżających się zawodach. Na starcie pojawi się aż 14 zespołów w najmocniejszej klasie Am, co ogromnie nas cieszy, bo to zawsze zapowiada jeszcze ciekawszą walkę. Udowodniliśmy już, że prędkość mamy odpowiednią, dlatego celem będzie odpowiednie wykorzystanie zebranej przez nas w tym roku wiedzy i powalczenie o pierwszą trójkę.
Tor w Imoli jest oddalony o 40 km na wschód od Bolonii i 80 km na wschód od fabryki Ferrari w Maranello. W latach 1980–2006 odbywały się tu wyścigi Formuły 1 o Grand Prix San Marino. Po tragicznym weekendzie Grand Prix w 1994 roku, kiedy śmierć ponieśli Roland Ratzenberger i Ayrton Senna, tor Imola przeszedł liczne modyfikacje mające na celu poprawę jego bezpieczeństwa. Przebudowano m.in. zakręt Tamburello i Villeneuve (z których wypadli Senna i Ratzenberger), a także Variante Bassa i Variante Alta. Rekord zwycięstw na torze w San Marino należy do Michaela Schumachera, który na najwyższym stopniu podium stawał aż siedmiokrotnie.