Nowy SUV francuskiego producenta był jedną z gorących premier samochodowych podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu. Siedmiomiejscowe auto ma być hitem marki spod znaku lwa.
Peugeot stawia na ofensywę aut segmentu SUV. W zeszłym roku premierę miał model 2008, a kilka miesięcy temu – 3008 (na początku marca zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year 2017). W Poznaniu, marka zaprezentowała kolejny model SUV – 5008.
7-miejscowy SUV
Nowy Peugeot 5008 zbudowany jest na modułowej platformie EMP2. Patrząc na nowego modelu 5008 można pokusić się nawet o stwierdzenie, że niewiele mu brakuje do mini vana. I nie będzie w tym wiele przesady. Auto jest przestronne w środku (rozstaw osi wynosi 2,84 m).
– To co wyróżnia nowy model 5008 to trzy rzędy siedzeń. W standardzie oferujemy siedem miejsc dla podróżujących tym samochodem – mówi Dorota Kozłowska, dyrektor PR marki Peugeot. – W tym samochodzie są trzy niezależne fotele w drugim rzędzie siedzeń. Wszyscy pasażerowie za kierowcą mają identyczny komfort jazdy. Dwa dodatkowe siedzenia, z tyłu, są łatwo składane i demontowane.
Auto ma duże drzwi, które szeroko się otwierają, co jest pomocne w czasie wsiadania lub wysiadania.
Zaprezentowane w Poznaniu auto miało wielki, przeszklony dach. To wygodne rozwiązanie, dające więcej światła w aucie.
W samochodzie zastosowano koncepcję Peugeot i-Cockpit drugiej generacji. Jest tu zatem niewielka kierownica, zegary cyfrowe w polu widzenia kierowcy i ekran dotykowy z dostępem do najważniejszych funkcji samochodu.
Wśród systemów wsparcia kierowcy już w standardzie są m.in. tempomat z ogranicznikiem prędkości i system monitorowania ograniczeń prędkości, system monitorowania pasa ruchu oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist (wspomagania ruszania na wzniesieniu).
Klienci będą mieli do wyboru cztery wersje wyposażenia: Access, Active, Allure i GT oraz silniki: dieslowskie – 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM z manualną lub automatyczną skrzynia biegów, 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM z manualną skrzynią biegów lub o mocy 180 KM w automacie oraz dwie jednostki benzynowe – 1.2 PureTech o mocy 130 KM (z manualną lub automatyczną skrzynią biegów) i 1.6 THP o mocy 165 KM (w automacie).
I jeszcze warto wspomnieć o bagażniku. Minimalna pojemność wynosi 780 litrów, a maksymalna 1 940 litrów. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, jak podaje producent, wynosi aż 3,18 m.
Ceny nowego 5008 rozpoczynają się od 99 900 zł – w wersji 1.2 PureTech 130 KM z manualną skrzynią biegów, w wersji wyposażenia Access. Najdroższy jest “Diesel” 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM w wersji GT – 166 700 zł.
3008 – Samochód Roku 2017
Na stoisku Peugeot był również model, świeżo upieczony zdobywca prestiżowego tytułu “Car Of The Year 2017”, czyli “Samochodu Roku 2017”.
– Ten samochód jest fantastyczny. To co wyróżnia ten model, to miejsce pracy kierowcy. Model 3008 wyposażony jest, można powiedzieć – w całą armię systemów wspomagania prowadzenia. Kierowca może skupić się na jeździe mając pewność, że w razie jakiejś awaryjnej sytuacji, te systemy pomogą mu uniknąć najgorszego – informuje Dorota Kozłowska. – Podróżowanie tym modelem, zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów to prawdziwa przyjemność ze względu na estetykę wnętrza, wysoką jakość wykończenia wnętrza i zastosowania materiałów. Słowem: kierowca i pasażerowie poczują się jak w domu.
Podobnie jak wspomniany wcześniej nowy model 5008, tak i 3008 ma Peugeot i-Cockpit drugiej generacji oraz szereg nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy. Nic dziwnego, przecież ten model był pierwszy niż 5008.