• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Toyta C-HR już w sprzedaży - w Japonii

Toyta C-HR już w sprzedaży – w Japonii

1 stycznia 2017

 

Japoński koncern rozpoczął sprzedaż swojego crossovera C-HR. W Polsce, auto powinno się pojawić w tym miesiącu. Od września do końca roku na ten model polscy klienci złożyli ok. 1200 zamówień.

 

Toyota rozpoczęła sprzedaż swojego nowego modelu od własnego kraju. Auto jest dostępne na japońskim rynku w czterech wersjach wyposażenia.

 

C-HR w japońskiej konfiguracji

Wersje S-T i G-T dotyczą auta z silnikiem 1.2 Turbo z napędem 4×4 i automatyczną bezstopniową skrzynią Super CTV-i wzbogaconą o funkcje zmiany biegów Sequential Shiftmatic o 7 przełożeniach. Natomiast wersje S i G są dostępne z napędem hybrydowym TOYOTA Hybrid System II z silnikiem benzynowym 1.8 napędzającym przednią oś.

We wszystkich wersjach wyposażenia znajduje się pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego nowej generacji Toyota Safety Sense P wykorzystujący technologię radarową i kamerę (pakiet ten został niedawno nagrodzony za skuteczność działania najwyższym wyróżnieniem ASV++ w testach JNCAP). Na wyposażenie podstawowe składają się także m.in. elektryczny hamulec ręczny, trójramienna skórzana kierownica, systemy Smart Entry i Smart Start.

W wyższych wersjach G i G-T znalazły się ponadto 18-calowe obręcze aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne LED, system monitowania martwego pola w lusterkach (BSM), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz tapicerki materiałowe i skórzane.

Nowy crossover będzie dostępny we wszystkich salonach Toyoty w całej Japonii. Toyota przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 6000 aut.

 

C-HR: dynamika, oszczędność, właściwości jezdne
Nowy model Toyoty ma napęd hybrydowy, oryginalną stylistykę, bardzo dobre właściwości jezdne przy podwyższonym prześwicie.

Napęd hybrydowy jest znany z nowego Priusa czwartej generacji. Ma moc maksymalną 122 KM (90 kW), a emisja dwutlenku węgla wynosi 82 g/km. Hybrydowy crossover przyspiesza do 100 km/h w 11 s zużywając średnio 3,6 l/100 km (jeden z najlepszych wyników w segmencie).

Do wyboru jest także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Auto rozpędza się do 100 km/h w 10,9 s i osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla 125 g/km.

Toyota C-HR jest drugim samochodem zbudowanym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture – program projektowania i produkcji samochodów, którego efektem m.in. są nowatorskie platformy modułowe oraz bardziej oszczędne i dynamiczne napędy). Platforma podłogowa TNGA zapewnia nisko położony środek ciężkości i sztywniejsze nadwozie, co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym oraz precyzyjnym układem kierowniczym pozwoliło uzyskać bardzo dobre właściwości jezdne: pewne prowadzenie, stabilność na zakrętach i szybką reakcję na polecenia kierowcy.

 

Premiera w Europie i w Polsce
Toyota C-HR pojawi się w polskich salonach i innych krajach Europy w tym miesiącu. W Polsce samochód jest dostępny w przedsprzedaży. We wrześniu ubiegłego roku “objeżdżał” salony w naszym kraju. Złożono 1 200 zamówień na zakup auta. Jest pierwszym modelem w historii marki w Polsce, który można zamówić przez internet. Będzie kosztowało od prawie 80 tys. zł do 130 tys. zł, w zależności od wersji jednostki napędowej i wyposażenia.

Roman Furciński, źródło: Toyota, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt