Podczas zakończonych w Poznaniu targów motoryzacyjnych Motor Show 2016 było kilkadziesiąt premier samochodowych. Marki prezentowały auta produkcyjne jak i koncepcyjne, które mogą stanowić o niedalekiej przyszłości.
Polscy fani motoryzacji byli w bardzo dobrej sytuacji, bo poznańskie targi odbyły się niecałe trzy tygodnie po salonie w Genewie. Wiele samochodów pokazanych w Szwajcarii, które po raz pierwszy oficjalnie ujrzały światło dzienne można było obejrzeć u nas. Np. Volkswagen pokazał nowy model Tiguana, różniący się od poprzednika, SEAT – model Ateca, pierwszy SUV tej marki, Audi – koncepcyjny SUV model e-tron quattro concept, kompaktowego SUV-a Audi Q2 i sportowe model: RS 6 Avant performance, RS 7 performance i S8 plus, a Skoda – model Superb SportLine.
Na stoisku BMW uwagę przykuwała limuzyna M760Li xDrive o mocy 600 KM, samochody z serii 7 i elektryczny BMW i8, a u Volvo dwa nowe modele S90 i V90 (będzie o nich szerzej).
Mercedes pokazał m.in. limuzynę, nowej Klasy E, dziesiątą generację modelu oraz roadster Mercedes SL, Mercedes-Benz Klasy S Kabriolet i Mercedes SLK. Natomiast Infiniti pokazało kompakt klasy premium – Q30 i sportowe coupe – Q60,
Toyota pochwaliła się modelem Mirai, autem napędzanym wodorowymi ogniwami paliwowymi, nową, czwartą generację Priusa i popularnego SUV-a – RAV4 z układem hybrydowym.
Francuscy producenci pokazali kompaktowe auto – DS, model DS Divine, trochę futurystycznie wyglądające (zdecydowanie bardziej w środku niż z zewnątrz) oraz pełną gamę z serii, w tym nowy model DS 3 (będzie o nim szerzej)oraz DS 4, DS 4 Crossback i DS 5 po liftingu.
Citroen zaprezentował nowy model, van – SpaceTourer (będzie o nim szerzej) i swoje najpopularniejsze auta z serii C4 – Picasso, Cactus, a także Elysee.
Peugeot pokazał model 2008 w nowej odsłonie, w stylistyce SUV-a. Obok tego auta, dużą uwagę zwiedzających skupiał model 308 GTI, Traveller – van, nowy model i 2008 DKR, zwycięzca tegorocznego Rajdu Dakar.
“Gwiazdami” Mitsubishi były modele: pickup L200 Monster i koncepcyjny Ex Concept, kompaktowy SUV z elektrycznym układem napędowym (będzie o tym szerzej).
Centralne miejsce na stoisku Hyundaia zajęła Elantra, szósta generacja tego modelu. Trzeba nadmienić, że jest to najpopularniejszy model koreańskiego producenta. I była to europejska premiera modelu. Hyundai chwalił się również modelem Ioniq, w trzech wersjach układów napędowych: hybrydowym, hybrydowym plug-in i elektrycznym.
Kia będącą siódmą “siłą” wśród marek w Polsce, pokazała – po raz pierwszy – modele: Optima Sportswagon, swoje pierwsze kombi klasy średniej i Niro – crossover o napędzie z układem hybrydowym.
Fiat zaprezentował swojego roadstera – model 124 Spider i model Tipo.
Mazda pokazała swoje modele, zdobywające z każdym rokiem coraz więcej klientów, w kolorze czerwieni, od CX-5, przez 6., 3. CX-3 i 2 do jednego z najpopularniejszych roadsterów na świecie – MX-5. Przepraszam, był jeszcze jeden MX-5, w maskującym malowaniu z jasnym i czarnym lakierem.
Nie zabrakło premier wśród marek luksusowych. Maserati pokazało auto z zupełniej nowej linii – SUV-a, model Levante. Włosi wyrazili uznanie dla klientów kraju znad Wisły, bo to Polska, jest pierwszym krajem, poza Włochami i Szwajcarią (salon genewski), w którym został pokazany. O tym modelu jeszcze będzie, szerzej.
Piękne, bez krzty przesady, auta marki były uzupełnione przez modele GranTurismo MC Stradale i Ghibli.
Jaguar zaprezentował sportowego crossovera – F-Pace o aluminiowej konstrukcji i sportowych osiągach, a nawiązujących stylistyką do modelu F-Type.
Rolls-Royce, marka oferująca samochody dla bardzo bogatych klientów, pokazał model Dawn, kabriolet.
Na stoisku Ferrari można było obejrzeć trzy modele: F12 Berlinetta, California T i 488 GTB.