[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Strefa Tempo 30 na ul. Sienkiewicza i przyległych

Strefa Tempo 30 na ul. Sienkiewicza i przyległych

10-12-2015 11:14


Strefa Tempo 30 na ul. Sienkiewicza i przyległych

 

Nie można było wstrzymać robót związanych z wprowadzeniem strefy uspokojenia ruchu Tempo 30 w Śródmieściu i budową wyniesionych przejść dla pieszych, bo m.in. było bardzo dużo zdarzeń drogowych. Magistrat podparł się statystykami z Bractwa Rowerowego. My otrzymaliśmy statystyki z Komendy Miejskiej Policji. Dane się różnią, znacznie. Według policyjnych, było mniej zdarzeń.

 

Pisaliśmy o planach zmiany organizacji ruchu w Śródmieściu i wprowadzenia strefy tempo 30 wyrażając wątpliwość co do sensu jej wprowadzenia, informując o tym prezydenta Radomia i m.in. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji i prosząc o wstrzymanie inwestycji (tutaj). W tym tygodniu otrzymaliśmy odpowiedź, podpisaną przez Konrada Frysztaka, wiceprezydenta miasta.

 

"(...) Na podstawie przekazanych informacji przez podległy mi Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji uprzejmie informuję, że wstrzymanie inwestycji nie jest możliwe ponieważ MZDiK ogłosił oraz rozstrzygnął przetarg na realizację powyższej inwestycji a także podpisał umowę z Wykonawcą, który zobowiązał się wykonać zadanie do końca 2015 r. Na etapie wykonywania projektu strefy Tempo 30 MZDiK uzgadniał zakres prac z Wodociągami Miejskimi w celu uniknięcia ewentualnej ponownej rozbiórki wyniesionego przejścia dla pieszych przy Katedrze. Jednocześnie informuję, że Wodociągi Miejskie w Radomiu są na etapie planowania nwetsycji polegającej na wymianie sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, sanitarnej i deszczowej a termin realizacji tej inwestycji nie jest jeszcze uzgodniony. W związku z powyższym a także biorąc pod uwagę statystyki zdarzeń drogowych (Tabela 1)nie mogę pozytywnie ustosunkować się do Pana prośby(...)".

Wspomniana Tabela 1 (źródło: Bractwo Rowerowe) dotyczy zdarzeń drogowych na ulicach objętych powstającą strefą Tempo 30 (lata 2007-2014):

ul. Sienkiewicza - 116 zdarzeń,

ul. Piłsudskiego - 80 zdarzeń,

ul. Mickiewicza - 62 zdarzeń,

ul. Moniuszki - 57 zdarzeń,

ul. Wyszyńskiego - 11 zdarzeń,

ul. Prusa - 6 zdarzeń.

 

My poprosiliśmy o dane statystyczne Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji za zdarzenia drogowe na tych samych ulicach za okres 2007-2013 i za okres 2014-2015 (do 30 listopada). Dane znacznie się różnią:

 

ul. Sienkiewicza - 2007-2013: 69 zdarzeń (wypadki - 14, zabici - 0, ranni - 14 ranni, kolizje - 55),

               2014-2015:15 zdarzeń (wypadki - 1, zabici - 0, ranni - 2, kolizje - 14);

ul. Piłsudskiego - 2007-2013: 50 zdarzeń (wypadki - 5, zabici - 0, ranni - 5 ranni, kolizje - 45),

                              2014-2015:19 zdarzeń (wypadki - 1, zabici - 0, ranni - 1, kolizje - 18);

ul. Mickiewicza - 2007-2013: 28 zdarzeń (wypadki - 3, zabici - 0, ranni - 3 ranni, kolizje - 25),

                              2014-2015:15 zdarzeń (wypadki - 2, zabici - 0, ranni - 3, kolizje - 13);

ul. Moniuszki - 2007-2013: 37 zdarzeń (wypadki - 1, zabici - 0, ranni - 1 ranni, kolizje - 36)

                              2014-2015:10 zdarzeń (wypadki - 0, zabici - 0, ranni - 0, kolizje - 10);

ul. Wyszyńskiego - 2007-2013: 4 zdarzeń (wypadki - 1, zabici - 0, ranni - 1 ranni, kolizje - 3),

                              2014-2015: 0 zdarzeń

ul. Prusa - 2007-2013: 2 zdarzeń (wypadki - 0, zabici - 0, ranni - 0 ranni, kolizje - 2),

                              2014-2015: 0 zdarzeń.

 

Zdarzeń z udziałem pieszych na wspomnianych ulicach (od początku 2014 roku do 30 listopada 2015 roku) było raptem ...4. Trzy miały miejsce na ul. Mickiewicza - 2 wypadki, 3 osoby ranne, 1 kolizja, a jedna na ul. Piłsudskiego - 1 wypadek, 1 osoba ranna.

 

Nadal podtrzymujemy stanowisko, że wprowadzenie strefy Tempo 30 we wspomnianym rejonie miasta nie ma sensu, podobnie jak budowa wyniesionych przejść dla pieszych. Wystarczyło zamontować tzw. progi wyspowe. Miasto by zaoszczędziło na pewno kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Od policjantów również usłyszeliśmy, że wprowadzenie strefy Tempo 30 w tym rejonie Śródmieścia nie jest konieczne, bo jest tam spowolniony ruch.

 

Reklama

 

Reklama




/ Roman Furciński, fot. Roman Furciński /


INWESTYCJA   CENTRUM MIASTA   STREFA USPOKOJENIA RUCHU   TEMPO 30   WYNIESIONE PRZEJŚCIA   SKRZYŻOWANIE   AUTOBUS   PRZYSTANEK   PIENIĄDZE   WODOCIĄGI MIEJSKIE   

Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
Zdjęcie Honda Civic 1,4 z 2002  r. (VII), 90 KM, benzyna, hatchback, srebrny, manualna skrzynia biegów, przebieg 191 689 km.
Honda Civic 1,4... 7500.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

12 lipca 2020 11:19
Imieniny:
Jana, Pameli, Weroniki

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
3,79 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
3,77 - stacja przy ul. Czarnieckiego
RADOM
. - .....
RADOM
1,74
 - stacja autogaz przy ul. Czarnieckiego
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 09.07.2020
kraj
wypadki drogowe - 84
zabici w wypadkach - 9
ranni w wypadkach - 92
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 200
źródło:  www.policja.pl
 
09.07.2020
wypadki drogowe - 9
zabici w wypadkach - 1
ranni w wypadkach - 9
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 11
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
17.02.2020
wypadki drogowe - 1
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 1
kolizje -11
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 2
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 0
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH