Mitsubishi prezentuje na odbywającym się salonie samochodowym w Niemczech model Outlander 2016. To europejska premiera modelu.
Mitsubishi prezentuje gruntownie zmodernizowanego Outlandera. Nową stylizację nadwozia stworzono w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield‿, nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii, na nowo zestrojone zawieszenie, nowe funkcje, systemy bezpieczeństwa i elementy wyposażenia oraz silniki o większej wydajności.
LED-y z przodu i z tyłu
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 jest dłuższe od swojego poprzednika o 40 mm (łącznie 4 695 mm), bardziej smukłe i lepiej wykonane. Auto zostało przeprojektowane i udoskonalone, aby wyróżnić się na tle konkurencji w segmencie crossoverów segmentu D. Szczególny nacisk położono na trzy główne obszary: poszanowanie środowiska naturalnego, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wysoką jakość.
Nowa stylistyka Mitsubishi – „Dynamic Shield‿ (po raz pierwszy została zaprezentowana podczas salonu Paris Motor Show 2014 w aucie studyjnym Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S) wyraża się m.in. przez wąskie reflektory LED (z 12 diodami LED do jazdy dziennej) delikatnie wznoszące się i zachodzące na boczną część nadwozia, chromowane akcenty łączące poszerzone tylne lampy zespolone LED.
Cichszy, z większym komfortem jazdy
Outlander trzeciej generacji zaoferował klientom liczne nowości w stosunku do swojego siedmioletniego poprzednika.
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 wprowadza nową jakość wykończenia. Projektanci dążyli do zapewnienia klientom lepszych doświadczeń wynikających z przebywania we wnętrzu nowego Outlandera.
Samochód zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy za sprawą lepszego wygłuszenia wnętrza i tłumienia odgłosów pracy silnika, drgań wewnętrznych, hałasów dochodzących z nawierzchni oraz szumów wiatru opływającego nadwozie.
Podczas prac nad wyciszeniem kabiny, japońscy inżynierowie zlokalizowali i poprawili ponad 30 różnych obszarów w całym aucie, włączając w to silnik, zawieszenie, koła, szyby dźwiękoszczelne, dynamiczne amortyzatory stosowane w niektórych obszarach i komponentach, a także uszczelnienie drzwi.
Sztywniejsze nadwozie
Podobnie, jak modele dwóch poprzednich generacji, Outlander trzeciej generacji jest bezpiecznym samochodem, dającym kierowcy dużą przyjemność z jazdy. Auto otrzymało sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia, co uzyskano dzięki zastosowaniu grubszych blach lub dodatkowych łączników w strategicznych punktach. Wykorzystano stal o wysokiej odporności na rozciąganie, co zaowocowało wyższą sztywnością konstrukcji i niższą masą własną.
Wprowadzono modyfikacje poszczególnych komponentów zawieszenia, m.in. nowy, dużo sztywniejszy wspornik zawieszenia oferujący większą precyzję kierowania, zwiększony rozmiar cylindra tylnego amortyzatora w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy.
Systemy wspomagania
Nowy model zapewnia kierowcy wsparcie kilku systemów. W Outlanderze 2016 mamy m.in. system kontroli stabilności jazdy Super-All Wheel Control (S-AWC) teraz dostępny z silnikiem spalinowym (w zależności od rynku i wersji wyposażenia), system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control) znany z modelu Lancer Evolution (i oferowany obecnie w Outlanderze PHEV) łączący w sobie układ aktywnej kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control), który steruje układem hamulcowym i wspomaganiem kierownicy, dostarczając w odpowiedni sposób moment obrotowy do kół po lewej i prawej stronie auta, a także aktywną blokadę mechanizmu różnicowego z przodu (AFD).
System S-AWC oferuje cztery tryby pracy:
AWC ECO – zapewnia stały napęd przedniej osi, oferując doskonałą wydajność paliwową i załącza napęd wszystkich kół 4WD, gdy zostanie wykryty uślizg kół przednich;
NORMAL – w optymalny sposób steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi kołami w zależności od warunków drogowych;
SNOW – zapewnia optymalną trakcję i najlepszą kontrolę nad torem jazdy auta na oblodzonych, zaśnieżonych lub luźnych nawierzchniach;
LOCK – gwarantuje wykorzystanie pełnych możliwości napędu 4WD. Kierowca może wybrać każdy z tych trybów ręcznie za pomocą selektora Drive Mode Selector zlokalizowanego w konsoli centralnej.
Czujniki i kamera 360 stopni
System Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) ma zapobiegać wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu. Jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie pedał gazu w sytuacji, w której czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 m na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się (dźwignia w pozycji R lub D) z prędkością ok. 10 km/h, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie i pokaże informację. UMS steruje również momentem obrotowym, aby zredukować uszkodzenia wywołane kolizją.
Nowy system kamer rozmieszczono dookoła auta z widokiem od góry: cztery kamery umieszczone wokół samochodu ukazują pięć różnych widoków: z przodu, z tyłu, z boku (po prawej i lewej stronie) oraz z góry, pomagając kierowcy podczas parkowania w trudno dostępnych miejscach. Dodatkowo, na ekranie (systemu nawigacji lub w lusterku wstecznym – w zależności od modelu i rynku) wyświetlane są specjalne linie zmieniające swoje położenie w zależności od ruchów kierownicy. Nowy system parkowania wspomagają dodatkowo czujniki zainstalowane w zderzakach – cztery w przednim i cztery w tylnym.