R-Design – tak pakiet zmian w modelach XC60, S60 i V60. Zmiany dotyczą stylistyki samochodów i modyfikacji mechanicznych. Wśród mechanicznych są usportowione zawieszenie, z twardszymi sprężynami i amortyzatorami.
We wszystkich modelach serii 60 pakietu R-Design światła do jazdy dziennej umieszczono poziomo w zderzaku przednim, a spryskiwacze przedniej szyby przełożono z maski pod nią.
Modele S60 i V60 mają felgi o maksymalnym rozmiarze 19 cali, a XC60 – 20 cali i wszystkie są pięcioramienne, ze stopów lekkich.
Wspomniane modele z R-Design mają bardziej sportowe zawieszenie. Zamontowano w nich m.in. amortyzatory szybciej reagujące na nierówności na drodze i obniżono zawieszenie o 15 mm. Mimo sportowego ducha, w samochodach ma być nadal wygodnie i komfortowo.
Wybierając samochód z automatyczną skrzynią biegów, przy kierownicy będziemy mieli manetki do sekwencyjnej zmiany przełożeń, dzięki czemu będzie ona następowała szybciej.
W modelu S60 T6 AWD o mocy 304 KM samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sek. Inżynierowie Volvo zapewniają, że osiągi będą jeszcze lepsze po wgraniu fabrycznego programu Polestar co pozwoli podnieść moc do 329 KM, a moment obrotowy z 440 na 480 Nm. Program Polestar będzie dostępny także do innych odmian silników benzynowych i Diesla.
Wewnątrz, wersja R-Design charakteryzuje się sportowymi fotelami kubełkowymi, znacznie bardziej wyprofilowanymi niż obecnie, a fotele obito materiałem o fakturze Nubuku ze wstawkami z perforowanej skóry.
Wymieniono zegary, analogowe zostaną zastąpione wyświetlaczami TFT.