Zmienił się zarządca parkingu przy ul. Nowogrodzkiej. Od ubiegłego miesiąca pieczę nad nim ma gdyńska spółka WEIP. Opłaty obowiązują 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu.
Już nie ma wolnych godzin do parkowania na prywatnym terenie przy ul. Nowogrodzkiej. Zmienił się operator parkingu i zmieniły się zasady z jego korzystania. Od ubiegłego miesiąca zarządza nim firma WEIP (ma w Radomiu kilka parkingów).
Teraz, jest on płatny przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Pozostawienie auta na jedną godzinę kosztuje 5 zł. Za brak biletu, kontroler wystawia wezwanie do opłaty dodatkowej w wysokości 190 zł (jeżeli zapłaci się w ciągu czterech dni – 120 zł). Bilet pobiera się z parkomatu, wpisując numer rejestracyjny auta.
W oczekiwaniu na rozmowę
Wczoraj, byliśmy świadkami sytuacji, gdy jedna z pań, która zaparkowała samochód dostała wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej. Szukała osoby kontrolującej, która je wystawiła, ale nadaremno. Pani Edyta (nazwisko do wiadomości redakcji) miała wykupiony bilet, ale zapomniała go w pośpiechu wystawić za szybę (spieszyła się na wizytę lekarską z dzieckiem). Chciała wyjaśnić to z kontrolerem.
Zadzwoniliśmy na numer infolinii telefonicznej podany na tablicy z regulaminem parkingu. Odezwał się głos z automatu.
„Postarany się automatycznie odpowiedzieć na twoje pytania.
Proszę, wybierz tonowo numer działu obsługi konsumenta: wciśnij 1, 2, 3 lub 4 (w zależności od tego w jakiej sprawie chcemy rozmawiać)”. Wybraliśmy 1 – dział obsług konsumenta.
Głos z infolinii: „Proszę, wybierz interesujący cię temat: wciśnij 1, 2, 3, 4, 5, 0 (w zależności od tematu rozmowy)”. Wybraliśmy 1 – wezwanie do opłaty dodatkowej.
Głos z infolinii: „Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej w temacie wciśnij: 1, 2, 3, 0 (w zależności od tematu)”. Wybraliśmy 2 – reklamacje i odwołania – 2.
Głos z infolinii: „Wezwanie do opłaty dodatkowej jest wystawiane …..” i kilkuminutowa formułka wyklepana przez kobiecy głos. „Masz możliwość złożenia reklamacji przez formularz na stronie internetowej lub drogą listowną na adres firmy…”.
I tak dalej, i tak dalej. Po wysłuchaniu kilkuminutowej rozprawki usłyszeliśmy, że „jeżeli chcesz porozmawiać z konsultantem, wciśnij 9”. Tak też zrobiliśmy. I znowu kilkuminutowej oczekiwanie na połączenie. W końcu jest, hura.
Krótko mówiąc, jeżeli chcecie dzwonić na infolinię i porozmawiać na żywo z człowiekiem, po wybraniu głównego numeru wybierajcie, np., 1, 1, 2 i 9.
Pani Edyta miała się odwołać od wystawionego wezwania.