Porsche przeprowadziło aktualizację linii modelowej Taycan. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Wszystkie warianty linii Taycan mają teraz jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe.
Zmodernizowane zostały sportowy sedan Taycan, wszechstronny Taycan Cross Turismo (dostępny z pakietem off-roadowym) i dynamiczny Taycan Sport Turismo. W każdym przypadku do wyboru są cztery opcje układu napędowego, z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
Żeby wprowadzić zmiany i udoskonalić auto, inżynierowie i kierowcy testowi marki przejechali zakamuflowanymi egzemplarzami testowymi na całym świecie ponad 3,6 mln km.
Wszystkie zaktualizowane modele rozpędzają się znacznie szybciej niż ich poprzednicy. Np., sportowe sedany warianty Taycan i Taycan Turbo S osiągają prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,8 i 2,4 s. Są, odpowiednio, o 0,6 i 0,4 s szybsze.
Podstawowy Taycan generuje teraz o 60 kW więcej niż wcześniej. Taycan Turbo S z funkcją Launch Control zapewnia dodatkowe 140 kW, co zwiększa moc systemową tego topowego wariantu do 700 kW/952 KM.
Dzięki nowej funkcji – push-to-pass (dostępna w pakiecie Sport Chrono), za naciśnięciem przycisku można wywołać 10-sekundowy wzrost mocy nawet o 70 kW (w zależności od modelu).
W zależności od wariantu nadwoziowego i wersji silnikowej zasięg w cyklu mieszanym WLTP wzrósł do 678 km (przyrost o 175 km lub 35%). Zmodernizowany Taycan szybciej się ładuje. Np., na stacjach ładowania prądem stałym (DC) o napięciu 800 V energię można uzupełniać z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż dotychczas.
W zależności m.in. od stylu jazdy pozwala to skrócić czas wymagany na uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80% (w porównaniu z poprzednikiem nawet o połowę).
Maksymalna moc rekuperacji podczas zwalniania z wysokich prędkości wzrosła o ponad 30%, z 290 do 400 kW.
Wszystkie zmodernizowane warianty Porsche Taycan są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne utrzymujące jazdę w poziomie, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Auta mają zmienione reflektory, nowe przednie błotniki i spłaszczone reflektory. Nowe reflektory wykorzystują matrycową technologię HD o wysokiej rozdzielczości.
Polskie ceny zmienionego Taycana zaczynają się od 489 tys. zł i rosną w zależności od wersji modelu i wyposażenia.