Samochód jedzie sam, z prędkością do ok. 65 km/h, na wyznaczonym pasie ruchu i z zachowaniem dystansu od innych pojazdów. Kierowca nic nie musi robić, a jedynie kontrolować jazdę. To dzięki technologii DRIVE PILOT. Tak mogą już jeździć kierowcy modelu EQS Limuzyna, ale tylko w Stanach Zjednoczonych i na razie tylko w dwóch stanach.
DRIVE PILOT to innowacyjna technologia, która na odpowiednich odcinkach dróg szybkiego ruchu oraz przy jego dużym natężeniu umożliwia przejęcie przez pojazd zadań dynamicznej jazdy do prędkości ok. 65 km/h. Po uruchomieniu system DRIVE PILOT kontroluje prędkość jazdy i dystans od innych użytkowników, bez wysiłku utrzymując samochód na wyznaczonym pasie ruchu.
Zautomatyzowana jazda – poziom 3 SAE
Mercedes-Benz otrzymał certyfikat na trzecim poziomie SAE dla systemu DRIVE PILOT dla aut produkcyjnych modelu EQS Limuzyna.
System bazuje na technologii czujników wspomagania bezpieczeństwa jazdy, ale zawiera dodatkowe czujniki niezbędne do realizacji bezpiecznej, warunkowo zautomatyzowanej jazdy. Należą do nich LiDAR, kamera w tylnej szybie oraz mikrofony do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych, a także umieszczony w nadkolu czujnik wilgoci na jezdni. Samochód wyposażony w DRIVE PILOT zaopatrzono także, wyposażone w więcej informacji, siłowniki układu kierowniczego i hamulcowego oraz pokładową instalację elektryczną zapewniające manewrowanie autem w przypadku awarii jednego z tych układów. Te zabezpieczenia pomagają w bezpiecznym przekazaniu zadania prowadzenia auta kierowcy.
O aktywacji funkcji zautomatyzowanej jazdy pozostali uczestnicy ruchu informowani są o włączeniu DRIVE PILOT za pomocą odpowiedniego oświetlenia, specjalnymi światłami obrysowymi.
Jak podaje producent, auto wyposażone we wspomniany system jest lokalizowane za pomocą bardzo precyzyjnego systemu pozycjonowania, znacznie lepszego niż konwencjonalne systemy GPS, określający położenie pojazdu z centymetrową dokładnością.

Plany na inne stany
Na razie samochody, w limitowanej liczbie DRIVE PILOT: First Class, uzyskały homologację do zautomatyzowanej jazdy w Stanach Zjednoczonych i tylko w dwóch stanach – Kalifornii i Newadzie. Jeszcze w tym roku mogą się pojawić na tamtejszych drogach.
Na początku przyszłego roku producent planuje dodatkowe dostawy wyposażonych w ten system modeli EQS Limuzyna i Klasy S na rok modelowy 2024. Chce też rozszerzyć homologację jazdy na inne stany.
