Hazumi – tak nazywa się koncepcyjny model, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Na razie będą go mogli oglądać ci, którzy odwiedzą salon samochodowy w Genewie.
Hazumi to mały samochód nowej generacji japońskiego koncernu, który ma zastąpić popularną Mazdę2.
Ten 5-drzwiowy hatchback pomyślany jest jako 4-miejscowe auto. Ma 4 m długość, 1,73 m szerokości i 1,45 m wysokości. Rozstaw osi samochodu segmentu B to 2,58 m.
Stylizacja karoserii nawiązuje do preferowanej od kilku lat linii, którą Mazda nazwała KODO-Dusza Ruchu. Długa, boczna linia rozpoczyna się na masce i biegnie aż do samego tyłu samochodu. Kabina pasażerska jest przesunięta do tyłu, przez co środek ciężkości jest bliżej tylnej osi. Kształt kabiny zapewnia dobre pole widzenia kierowcy.
Lampy i osłona chłodnicy umieszczone są blisko ziemi i nadają przodowi samochodu mocny wygląd. Światła do jazdy dzienne są w technologii LED.
We wnętrzu, zestaw MZD Connect oferuje wygodę i przyjemność korzystania z integracji smartfona z samochodem w sposób bezpieczny i użyteczny.
Przestrzeń pasażerska daje poczucie komfortu i jest przestronna. Zestaw wskaźników jest ustawiony w osi wzroku kierowcy. Rozkład informacji na centralnym, aktywnym wyświetlaczu typu head-up (Active Driving Display).
Hazumi dysponuje wszystkimi elementami składającymi się na technologie SKYACTIV, optymalnie dostosowanych do samochodu klasy B.
Auto wyposażono w wiele zawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, aby kierowca mógł aktywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy zmniejszając ryzyko wypadku.
W tym koncepcyjnym samochodzie są również systemy znane z najnowszych modeli Mazdy: i-stop (automatycznie wyłączający się silnik) oraz i-ELOOP (system odzyskiwania energii podczas hamowania).
Zamontowano również system MZD Connect (nowy układ informacji, łączności i rozrywki, wprowadzony wraz z nową Mazdą3) pozwalający kierowcy na korzystanie z rozrywki i ułatwień komunikacyjnych dostarczanych przez smartfony.
Mazda zaprezentowała nowy, półtoralitrowy silnik Diesla SKYACTIV-D, który – jak zapewniają przedstawiciele koncernu – jest wyjątkowo ekologiczny i zapewnia nadzwyczajnie niskie zużycie paliwa przy bardzo dobrych osiągach. Silnik spełnia najostrzejsze wymagania normy Euro 6 bez konieczności stosowania dodatkowych systemów wychwytywania NOx czy wielostopniowych układów katalizatorów. Emisja CO2 wynosi poniżej 90 g/km.
W Hazumi może być automatyczna lub manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów.