Teraz prototyp, za trzy lata ma być wersja produkcyjna. Lexus przedstawia auto, które ma być na zupełnie nowej, modułowej platformie i z nową baterią o dużej wydajności. Kto chce zobaczyć ten samochód musi się wybrać za miesiąc na Japan Mobility Show.
Japońska marka aut klasy premium przedstawi prototyp zupełnie nowego auta. Ma to być, jak zapewnia, przełomowy samochód z zupełnie nową baterią, ze zdecydowanie większą wydajnością i zasięgiem, nowym oprogramowaniem i na nowej platformie modułowej składającej się z trzech głównych komponentów.
Jak ma być nowy, to – jak to u Japończyków – ma być produkowany przy wykorzystaniu nowych technologii produkcyjnych. Mają być zastosowane innowacyjne metody odlewnicze do stworzenia platformy, samojezdnej linii produkcyjnej i przy udziale cyfrowych modeli 3D.


Jeśli mowa o nowej baterii, nie zająknięto się jaka ma być wydajność i zasięg nowych względem obecnie stosowanych w autach elektrycznych marki. Należy się spodziewać, że różnica będzie. Marka wdrożyła Lexus Electrified Sport Concept, w którym m.in. są prace nie tylko nad bateriami, które będą wyznaczać standardy, ale też nad jak najlepszymi właściwościami aerodynamicznymi aut, redukcją masy samochodów i wysoką sztywnością ich konstrukcji.
Lexus zapowiada zwiększanie wykorzystania materiałów przyjaznych dla środowiska naturalnego (w tym z materiałów pochodzących z recyklingu).

Lexus chce zaprezentować wersję produkcyjną nowego modelu samochodu elektrycznego w 2026 roku. Pierwsza prototypowa wersja auta będzie pokazana w Tokio podczas Japan Mobility Show, które odbędzie się w dniach o 28 października do 5 listopada, w Tokio.
