• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Główny slider||Utrudnienia w ruchu

wiadukt_zeroma_ruch_290a

Od środy nie będzie przejazdu przez wiadukt. Jak wyznaczono objazdy?

9 lipca 2023

W najbliższą środę, 12 lipca, ma być zamknięty dla ruchu wiadukt nad torami kolejowymi łączący ulice Żeromskiego i Lubelską. Powodem jest rozbiórka starego obiektu i budowa dwóch nowych. Utrudnienia potrwają dwa lata.

W środę zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu kołowego między Śródmieściem a Dzierzkowem.

Nie będzie żadnego ruchu pieszego między ulicami Żeromskiego a Lubelską.

Duże zmiany w ruchu

A jak wyznaczono objazdy dla pojazdów i jakie zmiany czekają kierowców?

ul. Kaszubska – obecny kontrapas dla rowerzystów na odcinku od Lubelskiej do Odrodzenia zostanie zlikwidowany, a na wspomnianym odcinku będzie przejazd tylko dla autobusów (z dopuszczeniem ruchu rowerzystów);

ul. Katowicka – będzie łamane pierwszeństwo na skrzyżowaniu ze Szklaną (w relacji północno-zachodniej);

ul. Lubelska – zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Żeromskiego (od Kaszubskiej), będzie możliwość dojazdu do łącznika obok myjni przy wiadukcie i z powrotem, a na skrzyżowaniu z Kaszubską będzie łamane pierwszeństwo (relacja południowo-wschodnia);

ul. Metalowa – zamknięcie przejścia oraz przejazdu pod wiaduktem (od skrzyżowania z Okrzei do odnogi do rampy kolejowej – na wprost) i wprowadzenie ruchu dwukierunkowego dla wszystkich pojazdów (w tym rowerów) od Okrzei do Odrodzenia;

ul. Odrodzenia – ruch jednokierunkowy od Kaszubskiej do Średniej (z powrotem dojazd przez Żurawią) i wprowadzenie zakazu zatrzymywania się po obu stronach odcinka od al. Wojska Polskiego do Średniej;

ul. Olszewskiego (trasa N-S wzdłuż torów kolejowych) – zamknięcie odcinka od Słowackiego (pozostawienie możliwości wjazdu i zjazdu z wiaduktu) do ronda Zapały (przy wiadukcie Żeromskiego-Lubelska);

ul. Sienna – zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od bocznej jezdni Żeromskiego do bloku Żeromskiego 119);

ul. Szklana – zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od ronda Zapały do wjazdu na teren dawnej huty szkła Żar) i łamane pierwszeństwo na skrzyżowaniu z Katowicką (w relacji północno-zachodniej);

ul. Średnia – zamknięcie dla ruchu odcinka wzdłuż wiaduktu (od Lubelskiej do zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80) i ruch dwukierunkowy od zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80 do Puławskiej;

ul. Zbrowskiego – wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Żeromskiego (w relacji północno-zachodniej), zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Żeromskiego i jej jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu), prawy pas od Żeromskiego do byłego przedszkola tylko dla autobusów i rowerzystów oraz zastąpienie pasa do skrętu w lewo od byłego przedszkola do Żeromskiego pasem w przeciwnym kierunku;

ul. Żeromskiego – zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Lubelskiej (od Zbrowskiego), przeznaczenie prawego pasa od Nowogrodzkiej do Czachowskiego dla pojazdów skręcających w prawo i umożliwienie jazdy z tego pasa prosto przez skrzyżowanie wyłącznie dla autobusów i rowerzystów, przeznaczenie prawego pasa od Czachowskiego do Zbrowskiego tylko dla autobusów i rowerzystów, wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego (w relacji północno-zachodniej), zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego i jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu), zamknięcie bocznej jezdni (wzdłuż wiaduktu) od połowy długości bloku Żeromskiego 118 do ronda Zapały oraz wyznaczenie tymczasowej drogi równoległej do powyższego odcinka zapewniającej dojazd do ciągu garaży.

Objazdy

Wyznaczone oznakowane objazdy będą przebiegały ulicami:

od ul. Zbrowskiego – Żeromskiego, 25 Czerwca, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska;

od ul. 25 Czerwca (z obu kierunków) – 25 Czerwca, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska;

od ul. Beliny-Prażmowskiego – Olszewskiego, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska;

od ul. Lubelskiej – Kochanowskiego, Kalińska, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego;

od placu Matki Bożej Fatimskiej – Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego;

od Lotniska Warszawa-Radom – al. Wojska Polskiego, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego;

od ronda Popiełuszki (objazd I) – al. Wojska Polskiego, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego;

od ronda Popiełuszki (objazd II) – Żółkiewskiego, Kozienicka, Struga, 25 Czerwca, Żeromskiego.

Na objazdach od strony wschodniej możliwy będzie również zjazd z wiaduktu na ul. Słowackiego w ul. Olszewskiego (dotyczy to szczególnie pojazdów kierujących się od strony Dzierzkowa lub Glinic w stronę Dworca Głównego PKP).

Nowe wiadukty w dwa lata

Dotychczasowy wiadukt drogowy nad torami kolejowymi zostanie rozebrany. W jego miejscu powstaną dwa nowe, równoległe obiekty, każdy z dwoma pasami ruchu i z jednym buspasem w danym kierunku. Pod nimi powstanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni.

Firma Trakcja S.A., która będzie realizowała inwestycję ma ją wykonać w ciągu dwóch lat, czyli do kwietnia 2025 roku. Zapowiedziała jednak, że będzie chciała oddać jeden obiekt do ruchu w ciągu 18 miesięcy.

Roman Furciński, źródło: MZDiK, fot. radommoto.pl

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt