Nasza usługa ma pomóc klientom znaleźć wolne miejsca parkingowe, a sklepom pomóc zdobyć więcej klientów – tłumaczy firma WEIP będąca operatorem parkingu przy ul. Młodzianowskiej 30. Otrzymaliśmy jej stanowisko odnoszące się do naszych dwóch publikacji.
W tym tygodniu napisaliśmy o niezadowoleniu klientów korzystających z parkingu przy ul. Młodzianowskiej 30 (tutaj i tutaj).
Poniżej odpowiedź, którą otrzymaliśmy od jej przedstawiciela (pisownia oryginalna):
” Wprowadzenie parkomatów bądź innych systemów parkingowych przy tych lokalizacjach ma na celu usunięcie pojazdów parkujących tam całodobowo i zwiększenie dostępności miejsc postojowych dla klientów sklepów. Z racji, że usługa ta ma przede wszystkim pomóc klientom znaleźć wolne miejsca parkingowe, a sklepom pomóc zdobyć więcej klientów, na takich parkingach uwzględniamy znacznie więcej okoliczności niż w przypadku zwykłych płatnych parkingów. Montujemy przy tych lokalizacjach również większą ilość oznakowania. Stąd wynika podejście m. in. do klientki opisanej w artykule.
Odnosząc się do regulaminów – oznakowanie na parkingu podczas wjazdu na niego kilkukrotnie wskazuje iż kierowca ma obowiązek pobrać darmowy 60 minutowy bilet i pozostawić go w pojeździe na podszybiu oraz informuje o ewentualnych konsekwencjach. Są to podstawowe czynności, które kierowca powinien wykonać i nie wymagają one czytania regulaminu. Po pozostawieniu biletu na podszybiu kierowca ma dużo czasu na zapoznanie się z regulaminem jeśli taka jest jego wola. Sam regulamin informuje m. in. o czynnościach których kierowca nie może robić na parkingu. Np. niedozwolone jest mycie pojazdu, wymiana płynów w pojeździe czy też kolportowanie ulotek. Jeżeli kierowca przyjechał w tym celu to po zapoznaniu się z regulaminem powinien opuścić parking. Regulamin zawiera jedynie kilkanaście punktów i zapoznanie się z nim nie powinno zajmować zbyt wiele czasu. Jeżeli nawet kierowca zacznie zapoznawać się z regulaminem bez wcześniejszego pozostawienia biletu w pojeździe to kontroler po zauważeniu, że ktoś stoi przy parkomacie, czeka czy ta osoba wróci do pojazdu. Wystawiając wezwanie kontroler również robi dokumentację zdjęciową otoczenia, dokumentując że nikt nie stał przy parkomacie i regulaminie. Ta procedura ma na celu potwierdzenie poprawności działań kontrolera w trakcie dokonywania kontroli.
Mając wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu parkingami nie zauważyliśmy aby zapoznanie się z regulaminem kiedykolwiek stanowiło problem. Jako przykład warto przytoczyć Miejskie Strefy Płatnego Parkowania we wszystkich miastach w Polsce. Strefy te również mają regulaminy w postaci nie najkrótszych uchwał rady miast. Natomiast same regulaminy / treści uchwał w ogóle nie znajdują się na Strefach Płatnego Parkowania i rzadko kiedy stanowi to jakiś problem dla kierowców.”
Mateusz Wiltos, od którego otrzymaliśmy stanowisko firmy dodał, że „WEIP sp. z o. o. jest jedną z największych polskich firm zarządzających parkingami, mającą ponad 20 letnie doświadczenie w tym zakresie. Zajmujemy się zarządzaniem parkingów na terenie całej Polski i świadczymy usługi dla różnych podmiotów, stosując różne systemy parkingowe. Wśród kontrahentów, dla których świadczymy usługi, jest wiele instytucji należących do Skarbu Państwa oraz firm prywatnych, w tym sieci i centrów handlowych. Z szczególną dbałością podchodzimy do parkingów zlokalizowanych pod sklepami.
Niemniej wpisaliśmy też firmę WEIP w przeglądarkę google. Opinie klientów pod jej profilem rzeczywiście są zdecydowanie lepsze niż w przypadku innych firm zajmujących się zarządzaniem parkingami. Zdaje się więc, że klienci tego parkingu są traktowani lepiej niż gdyby był tam inny operator parkingowy” (pisownia oryginalna).