Wersje Qashqai i X-Trail otrzymały nowe jednostki napędowe – e-Power. Jeździ się na silniku elektrycznym, który jest ładowany przez silnik spalinowy.
Nissan wymyślił technologię, że jego auta będą jeździły na silniku elektrycznym. Jest on ładowany przez silnik spalinowy, benzynowy. Taki innowacyjny układ napędowy, o nazwie e-POWER, zastosowano w modelach X-Trail i Qashqai.
Daleka jazda w ciszy
Jak podają przedstawiciele japońskiej marki, układ napędowy e-POWER wykorzystuje silnik elektryczny jako jedyne źródło napędu kół. Silnik spalinowy o zmiennym stopniu kompresji (VC-T) pełni funkcję generatora energii, która gromadzona jest w baterii i służy do zasilania silnika elektrycznego.
Układ napędowy e-POWER składa się z zamontowanego z przodu silnika elektrycznego, wysokowydajnego akumulatora, silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, generatora prądu oraz falownika.
Moc układu napędowego X-Trail wynosi do 150 kW (204 KM), a Qashqaia 140 kW (190 KM).\



W tych dwóch modelach mamy więc przyspieszenie i jazdę typowo na silniku elektrycznym, natomiast jest znacznie większy zasięg auta, podchodzący nawet do 1000 km. To dzięki temu, że zbiornik paliwa ma pojemność 55 litrów. Ale wiadomo, że wszystko zależy od techniki i stylu jazdy kierowcy.
Plusem takiego rozwiązania układu napędowego jest to, że nie ma problemu z ładowaniem silnika elektrycznego. Podjeżdża się pod dystrybutor na stacji paliw i leje do baku benzynę.


Układ napędowy e-POWER nie oznacza, że auta nie emitują do atmosfery dwutlenku węgla (CO2), są całkowicie zeroemisyjne. Pracuje przecież silnik spalinowy. Emisja dwutlenku węgla jest jednak mniejsza niż w modelach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
Ceny modeli z układem e-POWER rozpoczynają się od 176 200 zł w przypadku Qashqaia i 196 200 zł X-Traila.

