Ten samochód może przejechać 50 km korzystając jedynie z napędu elektrycznego i ponad 900 km w układzie hybrydowym. Nowe “dziecko” z linii Golf może rozwinąć moc 204 KM, moment obrotowy 350 Nm, prędkość do 217 km/h, rozpędzić się do “setki” w 7,6 s, a przy tym zużywa 1,5 l/100 km i emituje CO2 na poziomie 35 g/km.
Na obecność Golfa GTE w salonach przyjdzie nam poczekać do jesieni tego roku. Wcześniej będą mieli okazję zobaczyć gp ci, którzy odwiedzą międzynarodowy salon samochodowy w Genewie (rozpocznie się już za tydzień). To będzie światowa premiera auta posiadającego układ hybrydowy plug-in.
ſączny zasięg Golfa GTE o mocy 204 KM wynosi 939 km, ale bazując wyłącznie na napędzie elektrycznym można przejechać 50 km, czyli prawie całą drogę z Radomia do Grójca, albo z Radomia do Białobrzegów i z powrotem.
Nowe auto Volkswagena jest napędzane dwoma silnikami: benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy oraz elektrycznym o mocy 102 KM (silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Razem dają one moc 204 KM. Gdy napęd przejmuje silnik elektryczny, możemy poruszać się autem z prędkością do 130 km/h. Dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może włączyć tylko napęd elektryczny poruszając się po mieście.
Baterię elektryczną naładujemy w ciągu ok. 3 i pół godziny podłączając ją do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej. Ale jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, pełne naładowanie trwa o godzinę krócej.
Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny. Golf GTE może jeździć w różnych trybach. Po wciśnięciu przycisku „E‿, napęd przechodzi w tryb elektryczny i auto staje się samochodem zero-emisyjnym. Przycisk GTE pozwala w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa.
Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem.
W wyposażeniu seryjnym są podwójne reflektory diodowe, w kierunkowskazach i światłach postojowych światła LED-owe, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych oraz system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. W opcji dostępny jest system nawigacji Discover Pro.
Właściciele Golfa GTE będą mogli także pobrać na swoje smartfony bezpłatną aplikację Volkswagen Car-Net e-Remote. Pozwala ona na zarządzanie wybranymi funkcjami samochodu (umożliwia dostęp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ładowania baterii oraz pobierania danych dotyczących samochodu i jego statusu).
O cenie Golfa GTE na razie się nie mówi.