eTSI 150 KM DSG, to nowa jednostka napędowa w ofercie hiszpańskiej marki. W standardowej wersji kompaktowego auta zastosowano technologię Mild-Hybrid 48 V.
CUPRA powiększa ofertę silników i możliwości wyposażenia w modelu Leon. Do wariantów 2.0 TSI 300 KM, 2.0 TSI 310 KM Sportstourer, 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG, e-HYBRID 204 KM dołącza nowy, o mniejszej mocy – eTSI 150 KM DSG.
Układ Mild-Hybrid
CUPRA Leon oferuje układy napędowe, w tym trzy warianty silnika elektrycznego. Dostępne są silniki benzynowe (TSI), dwa silniki hybrydowe typu plug-in, a teraz również silnik z technologią Mild-Hybrid (eTSI). Wszystkie współpracują z automatyczną skrzynią DSG.
CUPRA Leon 1.5 eTSI ma napęd na przednie koła, osiąga moc maksymalną 150 KM (110 kW) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (1500-3500 obr./min). Auto przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,7 sekundy i może rozwinąć prędkość do 214 km/h.
CUPRA Leon wyposażona jest standardowo w system wspomagania jazdy oraz zawieszenie adaptacyjne (DCC), które odpowiada za zmianę ustawienia sztywności amortyzatorów i dostosowuje je aż na 15 różnych poziomach.
Kierowca może zmieniać sposób prowadzenia auta zgodnie ze swoimi upodobaniami dzięki trybom: Comfort, Sport i Individual (wersje VZ posiadają także tryb CUPRA). Są one kompatybilne z trybem Mild-Hybrid. Pozwalają osiągnąć większą wydajność w trybie Comfort i dynamikę w trybie Sport.
eTSI 150 KM ma w standardzie system XDS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Bogate wyposażenie
Standardowa wersja sportowa ma m.in. asystenta świateł drogowych High Beam Assist, kierunkowskazy Full LED, dyfuzor zderzaka tylnego i 18-calowe czarno-srebrne felgi aluminiowe Machined Sport Black & Silver.
W aucie jest ekran multimedialny o przekątnej 10 cali (25 cm) lub opcjonalnie 12 cali (30 cm) oraz wiele systemów wspomagania jazdy. Są, m.in.: system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, ochrony pieszych i rowerzystów, asystent zmiany pasa ruchu Lane Assist, asystent świateł krótkich i długich, predykcyjny tempomat (ACC), system monitorowania martwego pola Side Assist, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist i asystent bezpieczeństwa (Emergency Assist, w przypadku braku reakcji kierowcy może zacząć wyhamowywać samochód, a nawet zatrzymać go całkowicie i włączyć światła awaryjne).

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są światła Matrix LED (użyte po raz pierwszy w CUPRZE Formentor), dzięki którym możliwa jest nocna jazda bez wyłączania długich świateł i oślepiania innych użytkowników ruchu.
Fotele kubełkowe dostępne są ze skórzaną tapicerką w kolorze czarnym, elektryczną regulacją i zapamiętywaniem ustawień fotela kierowcy.
System CUPRA Connect, w wersji standardowej, zapewnia dostęp do usług online bezpośrednio z poziomu samochodu dzięki zintegrowanej karcie SIM. Aplikacja CUPRA Connect pozwala sprawdzić dane dotyczące jazdy, miejsc parkowania auta, stanu samego auta oraz konfigurować ostrzeżenia o prędkości i dostępie do różnych funkcji.
CUPRA Leon 1.5 TSI 150 KM z manualną, 6-biegową skrzynią biegów można kupić od 126 300 zł, a wersję Leon 1.5 eTSI 150 KM (MHEV) DSG z automatyczną 7-biegową skrzynią od 140 100 zł.
Ceny podstawowych wersji auta, z silnikami o większych mocach i automatycznymi, 7-biegowymi skrzyniami DSG zaczynają się od 146 100 zł (do 200 200 zł, wersja Leon VZ CUP 2.0 TSI 300 KM).
