Od 176,24 mln zł do 227,3 mln zł chcą wziąć firmy zainteresowane przebudową wiaduktu w ul. Żeromskiego nad torami kolejowymi. Najtańsza oferta jest i tak dużo większa od tego kwoty przeznaczonej na tę inwestycję – niecałe 153 mln zł.
Dziś otworzono oferty na „Przebudowę wiaduktu w ul. Żeromskiego nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Zabezpieczona jest to kwota, dokładnie, 152 911 759,44 zł brutto (w tym kwota MZDiK – 130 000 000,00 zł, kwota PKP PLK S.A. – 22 911 759,44 zł).
Wpłynęło dziesięć ofert. Najtańszą zaproponowała spółka Primost Południe z Będzina – 176 240 665,74 zł, a najdroższą konsorcjum warszawskich firm POLIMEX INFRASTRUKTURA z Warszawa, POLIMEX MOSTOSTAL S.A. i DIAG-MOST – aż 227 325 549,36 zł.
Wszystkie kwoty są wyższe od zabezpieczonej do realizacji zadania. Ta najtańsza, miała wyższe ceny na realizację zadań, drogowych od kwoty MZDiK o 12,7 mln zł i kolejowych od kwoty PKP PLK S.A. o 10,6 mln zł.
Jeden z oferentów, warszawska spółka Trakcja, złożył propozycję na 178 808 041,64 zł. Może być na tyle interesująca, że od kwoty MZDiK jest większa o prawie 944,5 tys. zł, ale od kwoty PKP PLK już prawie o 25 mln zł.
Teraz, wszystkie oferty zostaną sprawdzone pod kątem merytorycznym i finansowym. Na decyzje o wyborze wykonawcy lub unieważnieniu przetargu przyjdzie nam poczekać kilka tygodni.
Rozbiorą i wybudują
Wiadukt nad torami kolejowymi, łączący ul. Żeromskiego z ul. Lubelską będzie dwa razy szerszy. Ma mieć po dwa pasy w jednym kierunku, buspasy po obu stronach (z przystankami na szczycie wiaduktu) i ciągi pieszo-rowerowe.
Szerzej, o koncepcji jak ma wyglądać wiadukt napisaliśmy 1 marca, można się zapoznać tutaj.
