Rozważacie zakup pojazdów elektrycznych? Samochody nie są tanie, może alternatywą są elektryczne motocykle lub skutery? Można na nie uzyskać dofinansowanie nawet do 30%.
Samochody elektryczne nie są tanie. Na auto z takim napędem, które ma zasięg powyżej 300 km, trzeba wysupłać z kieszeni dobre ponad 100 tys. zł. Poza tym, czasami niełatwo jest o znalezienia miejsca parkingowe, chociaż nie trzeba wykupować biletów parkingowych w strefie płatnego parkowania. Jednoślady mają pod tym względem lepiej. Potrzebują mniej miejsca na zaparkowanie, mogą poruszać buspasami, wjeżdżać do stref zamkniętych dla pojazdów spalinowych nie mówiąc o niskich kosztach użytkowania.
Od 8 do 30% wartości pojazdu
Z propozycją zakupu motocykli, motorowerów i skuterów elektrycznych występuje Electric Vehicles Poland (firma polskiej grupy kapitałowej Holding1). Poprzez specjalny program finansowania można skorzystać z rządowej dopłaty w wysokości do 4 tys. zł (na poczet opłaty wstępnej leasingu jednośladu).
EVP załatwia wszelkie formalności. Klient wybiera tylko pojazd z oferty objętej dofinansowaniem z programu. Nie martwi się o wszystkie pozostałe sprawy, opłaca jedynie pierwszą ratę leasingu i może korzystać z pojazdu. Okres leasingowania elektrycznego motocykla, motoroweru lub skutera z homologacją drogową wynosi 36 miesięcy (3 lata). Później można wykupić pojazd w wysokości 1% jego ceny netto.
– Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi konsekwentnie rośnie i coraz więcej firm decyduje się na wymianę swojej floty na elektryczną. Nasz projekt został powołany w celu uproszczenia tego procesu oraz wsparcia przedsiębiorców w zakupie elektryków. Dotychczas jedną z większych barier były formalności związane z pozyskaniem finansowania. W EVPoland stworzyliśmy proces, który realnie umożliwił klientom skorzystanie z dopłat i ułatwił zakup pojazdu elektrycznego. – mówi Paweł Pawicki, dyrektor marketingu Electric Vehicles Poland

Pojazd do pracy
Oferta jest przeznaczona dla firm, w tym prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, rolników, spółdzielni, fundacji, stowarzyszeń oraz jednostek sektora finansów publicznych i administracji samorządowej. I dla wielu firm może to być bardzo dobra opcja, np., z sektora dostaw i cateringu (są pojazdy, które mają zamontowany bagażnik), ale również turystycznego. W tym ostatnim, prowadzący działalność i przyjmujący gości coraz częściej zaczynają oferować wypożyczanie motocykli, motorowerów i skuterów, bo są bardziej ekologiczne, bezemisyjne. Są również modele do jazdy w terenie.
Lista modeli objętych programem finansowania zakupu w ramach projektu specjalnego EVP – PKO Leasing dostępna jest tutaj.
