• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Główny slider||Moto info

mc20_290_1

Maserati pokazało nowe auto

26 maja 2022

MC20 Cielo – tak nazywa się najnowszy model włoskiej marki. Wczoraj odbyła się światowa premiera tego sportowego samochodu.


Według włoskiego producenta, ten supersamochód oferuje idealne połączenie sportowego charakteru i luksusu, na czele z innowacyjnym składanym szklanym dachem. Maserati MC20 Cielo ma 4669 mm długości, 2178 mm szerokości (z lusterkami, bez lusterek – 1965 mm), 1218 mm wysokości i rozstaw osi 2700 mm. Średnica zawracania wynosi 11,8 m. Są dwa bagażniki. Ten z przodu ma pojemność 50 l, z tyłu 100 l.

Duża moc, duży moment obrotowy

Auto jest wyposażone w 6-cylindrowy silnik V6 Nettuno o pojemności 3,0 l z podwójnym turbodoładowaniem i układem smarowania z suchą miską olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach supersportowych). Może osiągnąć moc maksymalną 630 KM przy 7500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 730 Nm przy 3000 obr./min. i prędkość maksymalną do 320 km/h. Stopień sprężania wynosi 11:1. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,39.

Zastosowano układ spalania w komorze wstępnej z dwiema świecami zapłonowymi (to technika zaczerpnięta z Formuły 1).

Samochód rozpędza się do pierwszej setki w ok. 3 s, do drugiej w 9,2 s. Droga hamowania, od 100 km/h do zatrzymania wynosi ok. 33 m.

Do baku można wlać 60 litrów benzyny 98. Masa własna auta wynosi 1540 kg.

Tryby jazdy

Kierowca ma do dyspozycji pięć trybów jazdy: GT (kolor niebieski – domyślny tryb jazdy, podczas uruchamiania i do codziennej jazdy), WET (zielony – zapewnia najwyższy poziom kontroli na mokrej lub wilgotnej nawierzchni zapobiegając poślizgom podczas przyspieszania lub na zakrętach), SPORT (czerwony – zapewnia najwyższe osiągi w warunkach wysokiej przyczepności i jest idealny do użytku na torze), CORSA (żółty -zapewnia najbardziej ekstremalne wrażenia, kontrola trakcji jest znacznie mniej aktywna) i ESC OFF (pomarańczowy – podobny do programu CORSA, ale z wyłączonymi funkcjami kontroli).

W wyposażeniu dodatkowym dostępny jest układ podnoszenia przedniej osi samochodu podczas jazdy z niską prędkością. Pozwala on zwiększyć prześwit przedniej części pojazdu na czas pokonywania przeszkód takich jak progi zwalniające lub bardzo strome podjazdy (przednia oś jest podnoszona hydraulicznie o 50 mm.) Kierowca może aktywować układ, naciskając odpowiedni przycisk na kierownicy. Układ działa przy prędkości do 40 km/h. Jeśli auto przekroczy 40 km/h, system sterowania automatycznie go dezaktywuje, a prześwit przyjmie normalną wartość.

Więcej światła, mniej światła

Wśród aktywnych systemów bezpieczeństwa kierowca ma do dyspozycji m.in. czujniki parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola, autonomiczne awaryjne hamowanie, informacje o znakach drogowych oraz zestaw kamer 360°.

W kokpicie są dwa ekrany 10,25 cala: jeden za kierownicą (wyposażony w wyświetlacz typu Thin Film Transistor – TFT), a drugi (Maserati Touch Control Plus – MTC Plus MIA), umieszczony centralnie, z rozdzielczością HD oferuje dotykowe funkcje typowe dla osobistych urządzeń mobilnych. Ekran zaopatrzono w antyrefleksyjną powłokę, zapewniającą maksymalną widoczność nawet przy bezpośrednim nasłonecznieniu.

W tunelu są przyciski selektora trybu jazdy, dwa przyciski przekładni, sterowanie szybami i regulacją głośności i miejsce na smartfona z bezprzewodową ładowarką.

MC20 Cielo ma okno elektrochromowe (inteligentne szkło), którego przepuszczalność światła można zmienić za dotknięciem przycisku na centralnym ekranie i wybrać przeźroczystość lub nieprzeźroczystość.

Dach otwiera się lub zamyka w 12 sekund.

Więcej zdjęć Maserati MC 20 Cielo można zobaczyć tutaj

Roman Furciński, źródło: Maserati

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt