CUPRA EKS ogłosiła skład swojej drużyny na zbliżający się sezon zawodów FIA ETCR eTouring Car World Cup. Nowymi kierowcami zespołu zostali Tom Blomqvist i Adrien Tambay. Dołączają oni do znanego duetu Mattias Ekström i Jordi Gené.
Nowy sezon wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych rozpocznie się we francuskim Pau za dwa tygodnie, w dniach 6-8 maja. CUPRA e-Racer wystartuje w nowej odsłonie oraz po zmianach technicznych. W tym sezonie FIA ETCR 2022 do broniącego tytułu mistrza Mattiasa Ekströma i Jordiego Gené dołączają Tom Blomqvist i Adrien Tambay.
Nowe twarze w zespole CUPRA EKS
Tom Blomqvist (na zdjęciu) ma 28 lat. Jest synem byłego rajdowego mistrza świata z 1984 roku, Stiga Blomqvista. W wieku 16 lat został najmłodszym brytyjskim mistrzem Formuły Renault. Od tego czasu ścigał się m.in. w Formule 3, DTM, Formule E i w Grand Prix Makau. Brał udział w Blancpain GT Series, długodystansowych mistrzostwach świata FIA i IMSA SportsCar Championship. Wygrał wyścig 24 Hours of Spa (2018) i tegoroczne Daytona 24 Hours. W zeszłym roku zakończył zawody na drugim miejscu podium w LMP2 w 24h Le Mans, a w 2019 roku był trzeci w Petit Le Mans.
– Wierzę, że będzie to dla mnie ogromne doświadczenie. Mistrzostwa FIA ETCR stanowią milowy krok w kategorii wyścigów elektrycznych. Jestem dumny z obecności w zespole CUPRA EKS. Jesteśmy niesamowicie zdeterminowani, by wygrywać – przyznał Tom Blomqvist.
Pochodzący z Paryża Adrien Tambay (31 lat, na zdjęciu) jest synem byłego zwycięzcy Formuły 1, Patricka Tambaya. Swoją karierę wyścigową rozpoczął w Niemczech. Na swoim koncie ma starty w Formule 3 Euro Series, Auto GP, GP3 i DTM, w tym zwycięstwo w Spa-Francorchamps. Podobnie jak Blomqvist, w tym roku zadebiutuje w FIA ETCR eTouring Car World Cup wraz z zespołem CUPRA EKS.
– Nie mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu. W tym sezonie celem jest zdobycie mistrzostwa FIA ETCR. Moja pasja do wyścigów samochodowych nie zna granic, a dzielenie się nią z tak wspaniałym zespołem budzi we mnie motywację, by na torze dawać z siebie wszystko – stwierdził Adrien Tambay.
Doświadczenie i umiejętności
Gené w załodze CUPRA jest niemal od początku. To jeden z najlepszych kierowców testowych samochodów turystycznych na świecie. W ubiegłym roku zajął czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców ETCR. Hiszpan od dłuższego czasu angażuje się w rozwój modelu CUPRA e-Racer, pierwszego na świecie w pełni elektrycznego samochodu turystycznego.
Ekström to aktualny mistrz ETCR i założyciel zespołu EKS. 41-letni Szwed jest uważany za jednego z najbardziej wszechstronnych kierowców na świecie. Brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA, NASCAR, Bathurst 24 Hours i Rajdzie Dakar. Jest mistrzem świata w rajdach FIA (2016), dwukrotnym mistrzem DTM (2004 i 2007), zwycięzcą serii szwedzkich zawodów Swedish Touring Car Championship w kategorii samochodów turystycznych (1999) i trzykrotnym triumfatorem Race of Champions (2006, 2007 i 2009).
CUPRA e-Racer w nowej odsłonie
Podczas inauguracji nowego sezonu zawodów FIA ETCR eTouring Car World Cup we francuskim Pau Ville (6-8 maja) CUPRA e-Racer zaprezentuje się w nowych barwach. Wielowarstwowy kolor nadwozia, przypominający ubarwienie kameleona, z wyrazistymi odcieniami zieleni i fioletu, rozproszonymi po pojeździe neonowo-żółtymi akcentami kinetycznymi – to projekt inspirowany światem cyfrowym i zapowiedź rewolucyjnej zmiany w estetyce marki.
Innowacyjne rozwiązania pojawią się również pod maską modelu. Poprawiono optymalizację wagi samochodu CUPRA e-Racer, a wzmocnione części zwiększają jego wytrzymałość. Pojazd zostanie wyposażony w nowy luk dachowy nad kaskiem kierowcy oraz zdejmowane plastikowe okna, które umożliwią szybki dostęp do kokpitu służbom medycznym w razie wypadku.
CUPRA e-Racer – dane techniczne
Napęd na tylną oś
Jednostopniowa skrzynia biegów
4 silniki elektryczne o mocy ciągłej 300 kW i mocy maksymalnej do 500 kW (680 KM) przy 12,000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm
Akumulator chłodzony cieczą 65 kWh
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 sek.
Maksymalna prędkość: 270 km/h
Kalendarz 2022 ETCR – FIA eTouring Car World Cup
6-8 maja – Pau Ville (Francja)
20-22 maja – Istanbul Park (Turcja)
10-12 czerwca – Hungaroring (Węgry)
17-19 czerwca – Jarama (Hiszpania)
8-10 lipca – Zolder (Belgia)
22-23 lipca – Vallelunga (Włochy)
7-9 października – Inje Speedium (Korea Południowa)