• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Główny slider

warszawska_koncepc2_mzdik_290

MZDiK ma koncepcję na przebudowę ul. Warszawskiej

19 kwietnia 2022

Z ulicami Janiszewską, Klwatecką, Ofiar Firleja, Barlickiego, Kasztelańską, Witosa, Juranda i Grobickiego maja być sygnalizację świetlne. Przy skrzyżowaniu z ul. Aleksandrowicza ma być rondo. Przy wszystkich skrzyżowaniach mają być przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ma plan na przebudowę ul. Warszawskiej, od ronda Narodowych Sił Zbrojnych (popularnie zwane „warszawskim”) do granicy miasta (kiedyś była to trasa krajowa nr 7, obecnie jest to odcinek drogi wojewódzkiej nr 735).

Nowa koncepcja

Podczas konsultacji społecznych (odbywały się w ubiegłym miesiącu), ludzie zjechali pierwszy pomysł MZDiK. Na 123 przesłane ankiety, aż 84,5% respondentów stwierdziło, że koncepcja nie spełnia ich oczekiwań, a tylko 2,5% odpowiedziało pozytywnie. Po zebraniu informacji, MZDiK miał przedstawić nową koncepcję.

Według władz miasta, nie wszystkie propozycje mieszkańców i przedsiębiorców biorących udział w konsultacjach, udało się uwzględnić.

Czego można się dowiedzieć z nowej koncepcji, albo – o czym informuje MZDiK w nowej propozycji przebudowy ul. Warszawskiej?

Na skrzyżowaniach z ulicami Janiszewską, Klwatecką, Ofiar Firleja, Barlickiego, Kasztelańską, Witosa, Juranda i Grobickiego mają powstać sygnalizacje świetlne. Umożliwią kierowcom jazdę praktycznie we wszystkich relacjach (teraz, z ulic Janiszewskiej i Klwateckiej można wyjechać tylko w prawo).

U zbiegu z ul. Aleksandrowicza zaplanowana jest budowa ronda z czterema wlotami.

Powstaną też bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przy wszystkich skrzyżowaniach.

Zdaniem władz miasta i MZDiK, ul. Warszawska po przebudowie ma kompleksowo obsługiwać rozwijające się okoliczne tereny. Temu ma służyć, np., przebudowa skrzyżowań z ulicami Janiszewską czy Klwatecką, z których obecnie można wyjechać tylko w prawo. Po zmianach obsługiwane będą wszystkie możliwe relacje.

Ponadto, na całej długości ul. Warszawskiej powstaną drogi odbarczające obsługujące ruch lokalny, a także chodniki i drogi rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe. Powstanie też odwodnienie i zostanie zamontowane nowe oświetlenie.
Koncepcja zakłada również, że wloty bocznych ulic: Trzebińskiego, Gombrowicza, Christianiego, Kurdwanów, Kudły i Malawskiego zostaną połączone z drogą odbarczającą, co ma zapewniać obsługę komunikacyjną w obu kierunkach.

76 mln z rządowego programu

Przebudowana ul. Warszawska ma mieć, jak obecnie, dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w kierunkach. To, że wymaga ona przebudowy – nie ulega wątpliwości. Pytanie, czy najlepszym rozwiązaniem są drogi odbarczające po obu stronach jezdni drogi i do tego jeszcze chodniki z drogami rowerowymi? Tak ze względów bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz poruszających się pojazdów, głównie dużych pojazdów dojeżdżających do znajdujących się tam firm. Czy takie pojazdy będą miały wystarczająco dużo miejsca, żeby się „złożyć”?

Na realizację zaplanowanej wielkiej inwestycji nasze miasto ma przyznane 76 milionów złotych z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Przebudowa ulicy będzie w formule “zaprojektuj i wybuduj”. Przetarg ma być ogłoszony na przełomie kwietnia i maja.

Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt