2,8-litrowy silnik o mocy 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Możliwość ciągnienia przyczepy o masie 3,5 tony. Do tego ładowność aż do 1 tony. Taki jest nowy Hilux GR Sport, który ma się pojawić w polskich salonach latem tego roku.
Toyota Hilux GR Sport ma zachwycać osiągami, systemami wsparcia kierowcy i rajdowym duchem. GR Sport będzie najwyższą wersją w gamie modelu.
Z Rajdu Dakar na drogi
To, że ma mieć w sobie rajdowego ducha wcale nie dziwi. Od lat Toyota Hilux bierze z powodzeniem udział w uważanym za najtrudniejszy rajd świata – Rajdzie Dakar. Sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing w tej ekstremalnej rywalizacji były inspiracją do stworzenia Hiluxa GR Sport – nowej, najwyższej wersji tego modelu. Ma ona wszystkie najważniejsze atuty: zdolności terenowe pozwalające wjechać wszędzie, posiadające wsparcie aktywnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz system aktywnej kontroli trakcji.
– Hilux GR Sport został zaprojektowany, by zwrócić uwagę klientów prowadzących aktywny tryb życia, oferując auto idealne na ich wyprawy czy sportowe wyzwania. W tej wersji są specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia, które przyczyniają się do jeszcze lepszych wrażeń z jazdy, poczucia większej kontroli, szybkości reakcji auta oraz lepszego prowadzenia – informują przedstawiciele Toyoty. – Nowy model, który jest inspirowany naszymi samochodami z Rajdu Dakar, oferuje wrażenia z jazdy na jeszcze wyższym poziomie, zarówno na drogach jak i bezdrożach.
Zawieszenie i silnik
W układzie zawieszenia, z przodu i z tyłu zastosowano amortyzatory jednorurowe oraz zmodyfikowano sprężyny. Jednorurowa konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje i lepsze odprowadzanie ciepła. Pozwala także na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.
Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione (pomalowano je na czerwono – wraz z nowymi amortyzatorami, by zaznaczyć wyjątkowy charakter Hiluxa GR Sport). Przeprojektowano resory piórowe i nowe tuleje.
W porównaniu ze standardowym Hiluxem, wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania oraz reakcję na kąt skrętu, i lepsze osiągi na prostej. Przechyły nadwozia są pod kontrolą, tak jak przyczepność tylnej osi.
Wersję GR Sport napędza 2,8-litrowy silnik (jest w ofercie Hiluxa od 2020 roku) o mocy 204 KM/150 kW i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną.
Może imponować ładowność – 1 tona bagażu – i możliwość ciągnienia przyczepy z hamulcem o masie 3,5 tony.
Stylistyka GR Sport
W czarny, przedni grill zamontowano poprzeczkę z napisem TOYOTA (zamiast logo marki). Czarne motywy są na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Auto dostało nowe, powiększone obramowania świateł przeciwmgielnych, 17-calowe felgi aluminiowe z oponami terenowymi.
W kabinie z przodu zamontowano nowe, sportowe fotele z czarnej skóry i syntetycznego zamszu uzupełnione czerwonymi perforacjami i obszyciami.
Logotypy GR Sport umieszczono na fotelach, dywanikach, przycisku Start i w formie animacji graficznej na wyświetlaczu.
Hilux GR Sport ma światła LED, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start, dwustrefową klimatyzację, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Nowy Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku. Ceny na razie nie podano.