• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Moto info

bugatti_rimac

Będą super samochody

2 listopada 2021

Bugatti Rimac – to nowa spółka motoryzacyjna, na zasadzie joint venture, która będzie współpracowała i produkowała samochody. – W przyszłości powstaną z tego naprawdę niezwykłe projekty – powiedział Mate Rimac, założyciel i właściciel chorwackiej marki Rimac.

Bugatti Rimac stanie się własnością Grupy Rimac (55%) i Porsche AG (45%). W ramach joint venture, Bugatti i Rimac Automobili będą nadal działać jako niezależne marki i producenci, zachowując swoje zakłady produkcyjne w Zagrzebiu (Chorwacja) i Molsheim (Francja), a także kanały dystrybucji.

W strukturach Porsche przedsięwzięcie było określane mianem jako „Operation Rush” (z ang. „operacja pośpiech”). Porsche zostało udziałowcem Rimaca w 2018 roku i od tamtej pory stale zwiększało swoje zaangażowanie w tę firmę.

Na pierwszym planie: Rimac Nevera. Z tyłu, po prawej Bugatti Chiron, z lewej Porsche Taycan Cross Turismo

Będą się uzupełniać

Utworzenie tej spółki zapowiadano kilka miesięcy temu i jej uruchomienie jest dużym krokiem przede wszystkim dla Mate Rimaca, zaledwie 12 lat po tym, jak w garażu powstał jego start-up.

– Jestem zaszczycony, że mogę poprowadzić nową fuzję i rozpocząć to, co bez wątpienia będzie udanym, rewolucyjnym i ekscytującym rozdziałem dla wszystkich zaangażowanych – powiedział Mate Rimac. – Marki Rimac i Bugatti są do siebie świetnie dopasowane. Szybkie działanie Rimaca i nasze umiejętności w zakresie elektryfikacji stanowią doskonałe uzupełnienie wyjątkowego dziedzictwa i rzemiosła Bugatti.

Bugatti Rimac będzie miałą siedzibę w Sveta Nedelja niedaleko Zagrzebia. W 2023 roku planowana jest przeprowadzka do nowego kampusu Rimaca (jest budowany kosztem 200 mln euro). Będzie tam również wspólny ośrodek badawczo-rozwojowy Bugatti Rimac. Na terenie o powierzchni 200 tys. m2 będzie pracowało 2500 osób.
Jednocześnie, wszystkie modele Bugatti będą nadal produkowane w fabryce w Molsheim.

Początkowo spółka Bugatti Rimac będzie zatrudniać ok. 435 osób – ok. 300 w Zagrzebiu i ok. 135 w Molsheim.

Bugatti i Rimac będą produkować, w ramach nowej spółki, dwa modele hipersamochodów: Bugatti Chiron i w pełni elektryczny Rimac Nevera.

Rimac Nevera, z tyłu Bugatti Chiron

Silny zespół zarządzający

Dyrektorem generalnym spółki zostanie Mate Rimac, pionier hipersamochodów na prąd oraz założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili, a dyrektorem operacyjnym będzie Christophe Piochon, były kierownik produkcji i dyrektor współzarządzający Bugatti Automobiles.

Dyrektorem finansowym będzie Larissa Fleischer, ostatnio zatrudniona jako dyrektor Porsche ds. controllingu w zakresie cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych, a dyrektorem ds. technicznych został Emilio Scervo, wcześniej główny inżynier w McLarenie.

Porsche AG, jako strategiczny partner projektu, będzie miało swoich ludzi w radzie nadzorczej: Olivera Blume (prezes zarządu Porsche) i Lutza Meschke (wiceprzewodniczący i członek zarządu odpowiedzialny za finanse).

– Ta fuzja stanowi idealne rozwiązanie dla wszystkich zaangażowanych stron. Razem tworzymy potężną firmę motoryzacyjną – powiedział Oliver Blume. – Udało nam się dodać wartość do prestiżowej, przesiąkniętej tradycją marki Bugatti, ukierunkowując ją jeszcze bardziej na przyszłość. Bugatti uosabia urok i pasję, a Rimac pełni funkcję innowatora dysponującego znaczną wiedzą techniczną.

Struktura spółki
Roman Furciński, źródło, fot.: Porsche

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • policja2_wypadek920

    Wypadki, kolizje, utrudnienia na drodze. Jeździjcie ostrożniej!

    Problemy z przejazdem na wiaduktach w ul. Młodzianowskiej oraz Żeromskiego/Lubelska, wypadki i stłuczki....

    więcej...
  • linia21_920

    Autobusy blokują jeden pas ruchu

    Znowu czynny jest przystanek na al. Wojska Polskiego przed rondem Popiełuszki (kozienickim). Jednak...

    więcej...
  • Logo Jobsora

Kontakt