• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Główny slider

lubelska2_920

Niby poprawiają organizację ruchu na ul. Lubelskiej

2 czerwca 2021

Od skrzyżowania z ul. Lotniczą, w kierunku lotniska, zawieszono znak ograniczenia prędkości do 30 km/h. Od tego skrzyżowania jest też znak zakazu ruchu pieszych po chodniku. Z drugiej nie ma. Nie ma też informacji dla pasażerów wysiadających na końcowym przystanku autobusu linii 5. Łamią oni zakaz?

Pisaliśmy o wprowadzonej kilka dni temu zmianie organizacji ruchu na ul. Lubelskiej. Wytknęliśmy kilka rzeczy, chodziło m.in. o tymczasowe przejścia dla pieszych i brak znaku ograniczenia prędkości od skrzyżowania z ul. Lotniczą (można przeczytać tutaj).

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji uważa, że wszystko jest w porządku i z godnie z projektem zmiany organizacji ruchu.

Kombinacje z pieszymi?

Stanowisko MZDiK jest takie, że wszystko jest dobrze, a teren oddany wykonawcy robót. Może dziwić, że MZDiK nie widzi problemu, chociaż przecież jest zarządcą drogi.

Napisaliśmy, że po ustawieniu barierek zagradzających chodnik  po prawej stronie ulicy i umieszczeniu znaków B-41 (zakaz ruchu pieszych) przy skrzyżowaniu z ul. Lotniczą oraz idąc od strony jednostki wojskowej, pieszym nie wyznaczono tymczasowych przejść dla pieszych, którzy m.in. od strony jednostki muszą chodzić jezdnią. Spuścimy zasłonę milczenia nad wyjaśnieniem MZDiK w tym temacie.

Wczoraj byliśmy na ul. Lubelskiej. I cóż widzieliśmy? Są zmiany. Ale niekoniecznie bezpieczne dla pieszych.

Po pierwsze, tymczasowych przejść nadal nie ma.

Po drugie, od strony jednostki zdjęto znak B-41 i barierki zastawiające chodnik. Od tej strony piesi mogą więc iść chodnikiem. Ale jak to się ma do sytuacji, gdy ludzie przejdą do ul. Lotniczej, a od tamtej strony jest znak „zakaz ruchu pieszych”? Po prawej stronie jezdni jest natomiast, uwaga!, znak A-30 (inne niebezpieczeństwo), z tabliczką „piesi na jezdni”. To piesi mają chodzić trotuarem, czy nie? Mają zejść na jezdnię i iść nią kilkadziesiąt metrów? Zresztą, niezgodnie z przepisami, bo prawą stroną. Czy może trawnikiem?

Po trzecie, co z pasażerami wysiadającymi z autobusu na przystanku końcowym? Ludzie nie mają żadnej informacji, że nie powinni poruszać się chodnikiem. Chociaż nie wiadomo jak jest z tym poruszaniem, bo – jak wcześniej napisaliśmy – od strony ul. Lotniczej zakaz ruchu pieszych jest, od strony jednostki – nie.

Dołożyli znak

Mieliśmy wątpliwości co do znaku B-33 (zakaz ograniczenia ruchu do 30 km/h), który został umieszczony za skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego. Obowiązywał do skrzyżowania z ul. Lotniczą, bo przecież skrzyżowanie odwołuje to ograniczenie. Na odcinku, gdzie prowadzone są roboty, w kierunku jednostki wojskowej, obowiązywało ograniczenie 50 km/h.

Została wprowadzona korekta i ustawiono znak „ograniczenia prędkości ruchu do 30 km/h” od skrzyżowania z ul. Lotniczą w kierunku jednostki.

Jadąc z przeciwnej strony, do ul. Porannej jest ograniczenie do 40 km/h, a od ul. Porannej dalej, w kierunku centrum miasta – 50 km/h.

Czy prędkość na odcinku prowadzonych robót zostanie ujednolicona? I czy zostanie zrobiony porządek z ruchem pieszych?

Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt