• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Główny slider

s7_lesznowola920

Jest wykonawca na wykonanie odcinka nowej wylotówki z Warszawy

29 kwietnia 2021

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia wybuduje odcinek nowej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem Północ. Droga ma być wybudowana pod koniec przyszłego roku.

Nowy odcinek nowej drogi powstaje między węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Z pierwszym wykonawcą, firmą IDS-BUD, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od umowy z powodu – jak uzasadniano – nierzetelnego i niezgodnego z umową realizacją prac.

Oferta na pół miliarda złotych

GDDKiA ogłosiła drugi przetarg. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Zaproponowało ok. 510,5 mln zł za zakończenie prac projektowych, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi o długości 14,8 km.

Odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. W ramach zadania wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ. Ponadto, powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: A – od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km; B – od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i C – od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

„Grójecki” odcinek prawie gotowy

Nowa trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe.

Zaawansowanie prac na pierwszym odcinku – od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola –  sięga prawie 37%. Prowadzone są roboty związane z budową węzła Lesznowola, zbiorników retencyjnych, konstrukcji drogi, wiaduktów i przejścia dla zwierząt małych oraz budowane są ekrany akustyczne oraz przebudowywane urządzenia infrastruktury podziemnej.

W 90% zaawansowane są roboty na budowie prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca.

W grudniu ubiegłego roku, po przełożeniu ruchu z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7, wykonawca ma możliwość dokończenia przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch.

Ponadto, trwa humusowanie, wygradzanie trasy i wykonanie docelowego oznakowania poziomego. Trwają również prace związane z budową kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy termin zakończenia robót mija w połowie czerwca.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa – Grójec jest współfinansowana przez Unię Europejską, w kwocie ok. 542,4 mln zł.

Roman Furciński, źródło: GDDKiA, fot. GDDKiA, archiwum

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • policja2_wypadek920

    Wypadki, kolizje, utrudnienia na drodze. Jeździjcie ostrożniej!

    Problemy z przejazdem na wiaduktach w ul. Młodzianowskiej oraz Żeromskiego/Lubelska, wypadki i stłuczki....

    więcej...
  • linia21_920

    Autobusy blokują jeden pas ruchu

    Znowu czynny jest przystanek na al. Wojska Polskiego przed rondem Popiełuszki (kozienickim). Jednak...

    więcej...
  • Logo Jobsora

Kontakt