• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności||Moto info

m_eclipse_phev920

Nowy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w polskich salonach

27 kwietnia 2021

Nowa stylistyka, nowoczesne wnętrze oraz komfortowe właściwości jezdne z napędem elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania – mają być głównymi atutami nowego modelu Eclipse Cross PHEV. Dziś odbyła się polska premiera tego auta. Jego cena rozpoczyna się od 160 990 zł.

SUV japońskiej marki otrzymał nową stylistykę, z przodu, z tyłu i przetłoczeniami z boku. Już pierwsze wrażenia są bardzo korzystne. Nowy model jest dłuższy od poprzedniego aż o 14 cm. To dużo.

Stylistyka

Eclipse Cross plug–in jest samochodem elektryczno-hybrydowym. Akumulator trakcyjny umieszczono w podłodze, dzięki czemu nie ogranicza on funkcjonalności i przestrzeni bagażnika. Ten ma pojemność 359 litrów (nowy model ma głębszy od poprzednika bagażnik, o 8 cm).

Całkowicie została przeprojektowana tylna szyba i pokrywa bagażnika. Dzięki temu, widoczność z wnętrza jest dużo lepsza.

Nowe Eclipse Cross PHEV ma nowoczesną stylistykę reflektorów z przodu, zderzaka i wlotu powietrza. Na drzwiach ma wyraźne przetłoczenia, linie odcięcia.

W przednich reflektorach, na górze są wąskie lampy LED do jazdy dziennej, natomiast światła mijania LED i drogowe oraz światła przeciwmgielne umieszczono poniżej.

Z tyłu, lampy również są w technologii LED, w kształcie litery T.

W środku
Wewnątrz auta zainstalowano 8-calowy ekran multimedialny (SDA). Menu SDA oferuje duże, czytelne ikony. Obsługa jest bardziej intuicyjna, bezpieczniejsza i nie angażuje uwagi kierowcy. Pod ekran możemy podpiąć telefon i dzięki CarPlay lub Android Auto można korzystać z dostępnych aplikacji.

Na przedniej szybie, przed kierownicą, umieszczono wyświetlacz przezierny (HUD), dzięki czemu kierowca ma przed oczami najważniejsze informacje dotyczące jazdy.

Fotele kierowcy i pasażera mają elektryczną regulację, są podgrzewane (również i tylna kanapa jest podgrzewana).

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oferuje również funkcję grzania i chłodzenia postojowego, dzięki czemu ładując samochód możemy ustawić sobie pożądaną temperaturę wnętrza.

Wśród systemów wsparcia kierowcy są m.in. system monitorujący martwe pole w lusterkach i ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu oraz adaptacyjny tempomat i system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. W parkowaniu pomoże system kamer dookólnych 360”, a w kontroli trakcji system S-AWC, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych.

Napęd
Napęd modelu Eclipse Cross PHEV to system hybrydowy z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła zasilania, czyli plug–in. Do napędu służą dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii i wsparcia napędu elektrycznego.

Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w trzech trybach: elektrycznym, hybrydowym szeregowym i hybrydowym równoległym. Napęd ma łączną moc 188 KM i baterię 13,8 kW. W trybie całkowicie elektryczny – EV, energia czerpana jest z akumulatora napędowego a pojazd napędzają dwa silniki elektryczne, co zapewnia bezszelestną jazdę i zasięg do 55 km w mieście (według normy WLTP) oraz umożliwia rozpędzenie auta do 135 km/h.

W trybie szeregowym, auto również napędzają dwa silniki elektryczne, a silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona napędza generator, a nie koła. Produkuje on energię ładującą baterię, która zasila oba silniki elektryczne.

W trybie hybrydowym równoległym za napęd odpowiadają oba silniki elektryczne i silnik spalinowy. Napędza on przednią oś przez 1-biegową przekładnię. Silnik spalinowy ładuje też akumulator napędowy. Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny napędza tylną oś. Tryb ten aktywowany jest przy spokojnej stałej jeździe, już od ok. 70 km/h i podczas jazdy autostradowej.

Dostępne są 3 tryby jazdy wybierane automatycznie i dopasowujące zachowanie samochodu do warunków na drodze.

Auto jest ładowane z zewnętrznego źródła (podłącza się do zwykłego gniazdka 230V). Naładowanie rozładowanej baterii trakcyjnej do pełna trwa ok. 6-7 godzin.

Eclipse Cross PHEV naładuje się też z publicznej szybkiej ładowarki DC prądu stałego (do 80% w ciągu 25 min.).

Auto oferuje dwa gniazda CHaDeMo i typ 2.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV może także być ładowane słońcem z przydomowej instalacji fotowoltaicznej.

Do tego dochodzą trzy koncepcje stylistyczne: Akasaka, Shibuya i Ginza, od nazw dzielnic Tokio. Ginza jest najwyższym poziomem.

Ceny

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package oraz 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na pojemność baterii trakcyjnej ładowanej z gniazdka.

Ceny nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV rozpoczynają się, w zależności od wersji wyposażenia i pakietów, od 160 990 zł, 180 990 zł i 189 990 zł.

Jak informuje japoński koncern, dla pierwszych nabywców nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV czeka premierowa oferta, dzięki której zyskają oni aż 25 000 zł: zniżce na poziomie 15 000 zł, rabat 5000 zł za pozostawienie swego obecnego pojazdu w rozliczeniu i dodatkowe 5000 zł dla lojalnych klientów marki.

Roman Furciński, źródło: Mitsubishi

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • gr_opony

    Przebite opony w aucie

    24-letni mieszkaniec Grójca został zatrzymany pod zarzutem przebicia czterech opon w hyundaiu. Grozi...

    więcej...
  • utrudnienia_w_ruchu_920

    Utrudnienia z powodu przemarszu pielgrzymki oraz przejazdów rolkarzy i rowerzystów

    Dziś, spotkają się miłośnicy jazdy na rolkach oraz pątnicy wyruszą z Radomia do Starej Błotnicy. Jutro,...

    więcej...

Kontakt