• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

433151

Spring – miejskie, elektryczna auto

21 kwietnia 2021

 

Dacia wprowadza na rynek małe, miejskie auto o napędzie elektrycznym. Zasięg nie rzuca na kolana, ale cena będzie bardzo, bardzo atrakcyjna.

 

Auta z kategorii SUV cieszą się ciągle popularnością. Konstruktorzy Dacii odpowiadając na ten trend stworzyli w tym stylu nowy model. Na rynku pojawi się małe, miejskie auto.

 

Niedługie, nieszerokie

Auto wygląda jak SUV (poszerzone nadkola, relingi dachowe, szerokie tylne nadkola, tylna osłona podwozia). Ma niewielkie wymiary: długość – 3,73 m, szerokość – 1,58 m (bez bocznych lusterek) i wysokość – 1,51 m (z relingami, bez obciążenia).

Bagażnik ma pojemność 270 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność zwiększy się do 620 litrów.

Atutem w poruszaniu się po mieście są elektryczny napęd (bez emisji szkodliwych spalin, bezpłatne parkowanie w strefach płatnego parkowania) i łatwość manewrowania. Promień skrętu wynosi 4,8 m.

 

 

W pełni elektryczny napęd

Jednostką napędową jest bateria o mocy 33 kW/44 KM połączona z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 27,4 kWh. Zasięg wynosi 230 km (cykl mieszany WLTP) i 305 km (cykl WLTP City – cykl homologacyjny obejmujący wyłącznie miejską część cyklu homologacji). Dużo to nie jest, ale to ma być auto typowo miejskie. Zasięg można zwiększyć o 9% wciskając na środkowej konsoli funkcję ECO, która ogranicza moc silnika do 23 kW (zamiast 33 kW) i maksymalną prędkość do 100 km/h.

Moment obrotowy wynosi 125 Nm, przyspieszenie od 0 do prędkości 100 km/h – 19 s, a prędkość maksymalna 125 km/h.

Dacia Spring oferuje możliwości ładowania z domowego gniazdka 220 V lub gniazda GreenUp za pomocą przewodu Flexicharger (tryb 2), z Wallboxa o mocy 7,4 kW (za pomocą specjalnego przewodu do trybu 3) lub z terminala DC 30 kW z wbudowanym przewodem.

Czas ładowania akumulatora litowo-jonowego wynosi: poniżej 1 godziny przy ładowaniu do 80% pojemności i niecałe 1,5 godziny do 100% z terminala DC 30 kW oraz poniżej 5 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 7,4 kW, poniżej 8,5 godziny przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 3,7 kW i poniżej 14 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z domowego gniazdka o mocy 2,3 kW.

 

 

Wnętrze

Centralną część deski rozdzielczej zajmuje 7-calowy dotykowy ekran multimedialny MEDIA NAV, na którym można wyświetlić nawigację, radio cyfrowe DAB, funkcję przewodowego duplikowania ekranu smartfona, Bluetooth, gniazdo USB i port AUX. Ekran jest kompatybilny z Apple Carplay i Android Auto. Przyciskiem na kierownicy można aktywować system poleceń głosowych w smartfonie. Umożliwia on aktywację i obsługę głosową asystenta iOS lub Google w smartfonie.

W standardowym wyposażeniu są: ogranicznik prędkości, ABS, ESP, elektroniczny korektor siły hamowania, automatyczne włączanie świateł mijania, system wspomagania nagłego hamowania i 6 poduszek powietrznych,.

Zamiast dźwigni zmiany biegów zastosowano pokrętło o trzech położeniach: D (drive – jazda do przodu), N (neutral – położenie luzu) i R (return – bieg wsteczny).

 

 

 

Produkcja w Chinach

Nowa Dacia Spring będzie dostępna w trzech wersjach: dla klientów indywidualnych (już można składać zamówienia, pierwsze dostawy są przewidziane we wrześniu), Business – dla operatorów carsharingu, wypożyczalni samochodów i w 100% dostawczej wersji Cargo (bez tylnej kanapy, do dostaw ostatniego kilometra, w sprzedaży ma się pojawić na początku 2022 roku) z ładownością do 325 kg.

Auto jest produkowane w Chinach. Cena w wersjach dla klientów indywidualnych i Business będą się rozpoczynały od 76 900 zł. Jak na auto z napędem elektrycznym to naprawdę bardzo atrakcyjna cena.

 

 

Roman Furciński, źródło: Renault Dacia

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • policja2_wypadek920

    Wypadki, kolizje, utrudnienia na drodze. Jeździjcie ostrożniej!

    Problemy z przejazdem na wiaduktach w ul. Młodzianowskiej oraz Żeromskiego/Lubelska, wypadki i stłuczki....

    więcej...
  • linia21_920

    Autobusy blokują jeden pas ruchu

    Znowu czynny jest przystanek na al. Wojska Polskiego przed rondem Popiełuszki (kozienickim). Jednak...

    więcej...
  • Logo Jobsora

Kontakt