• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

5b662pow_tunel

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zakończy się w czerwcu?

21 kwietnia 2021

 

W jednej części tunelu pod Ursynowem ułożono nawierzchnię betonową, w drogiej do ułożenia jest nawierzchnia na połowie całej szerokości jezdni. W tunelu układane są okładziny ścian. Po jego obu stronach ma się rozpocząć układanie betonowej nawierzchni.

 

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów trwa budowa ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych zamontowano siatki zabezpieczające. W rejonie ulic Lanciego i Branickiego wykonywane są roboty brukarskie. Prowadzone są także prace związane z profilowaniem terenów płaskich oraz nasadzenia drzew i krzewów. Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW wynosi ok. 90%.

 

 

Co się dzieje w tunelach?

W nawie południowej tunelu pod Ursynowem jest nawierzchnia betonowa, a w północnej do ułożenia zostało ok. 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Do wykonania pozostają jeszcze kilkusetmetrowe odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu oraz jeszcze krótsze fragmenty nawierzchni bitumicznej.

Wewnątrz tunelu z każdym dniem będzie przybywać betonowych okładziny ścian.

 

 

– Wykonywane będą zbrojenia i szalunki obramowań przejść awaryjnych oraz uszczelniania ścian szczelinowych i oczepów. Pod sufitem zamontowano już wszystkie oprawy oświetleniowe i wentylatory strumieniowe. Prowadzony będzie montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego na ścianach wewnętrznych oraz układane koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego – dodaje GDDKiA.

 

Systemy bezpieczeństwa

Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa, tunel wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne.

W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla (popularnie – czad, CO) i tlenku azotu (NO). Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar. Obiekt pod Ursynowem wyposażony będzie w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych.

W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa.

Wzdłuż ścian tunelu są chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść będą widoczne na tablicach oświetlenia awaryjnego.

 

 

W budynku nad zachodnim portalem tunelu mieścić się będzie Centrum Zarządzania Tunelem (CZT), do którego trafią informacje z czujników i kamer zainstalowanych w obu nawach. Pracownicy Centrum wspomagani przez system sterowania, zarządzania bezpieczeństwem i ruchem przez 24 godziny na dobę, 7 dniu w tygodniu, będą kontrolować sytuację w tunelu i bezpieczeństwo jego użytkowników. W tym samym budynku docelowo będzie również funkcjonować Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, do którego będą spływać informacje z regionalnych centrów.

 

– Mając na uwadze zaawansowanie prac, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń – informuje GDDKiA.

 

 

Roman Furciński, źródło: GDDKiA

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • policja2_wypadek920

    Wypadki, kolizje, utrudnienia na drodze. Jeździjcie ostrożniej!

    Problemy z przejazdem na wiaduktach w ul. Młodzianowskiej oraz Żeromskiego/Lubelska, wypadki i stłuczki....

    więcej...
  • linia21_920

    Autobusy blokują jeden pas ruchu

    Znowu czynny jest przystanek na al. Wojska Polskiego przed rondem Popiełuszki (kozienickim). Jednak...

    więcej...
  • Logo Jobsora

Kontakt