• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Mazda6 zdobyła pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Mazda6 zdobyła pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

16 września 2013

 

Kolejny sukces nowej “szóstki”, niezwykle popularnego modelu Mazdy. Wersje sedan i sport kombi wygrały w kategoriach bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego.

 

Jest czwartym modelem japońskiego koncernu, który uzyskał najwyższe oceny. Wcześniej pięć gwiazdek przyznano modelowi CX-5 i poprzednim generacjom Mazdy6 i Mazdy3.

Zarówno wersja Sedan, jak i wersja Sport Kombi najnowszej Mazdy6 zdobyły najwyższą punktację we wszystkich czterech kategoriach. Za ochronę pasażera dorosłego samochód uzyskał 92 % (dla tej kategorii próg wynosił 80 %, żeby móc ubiegać się o przyznanie 5 gwiazdek w ogólnej klasyfikacji), za ochronę dzieci 77 % (60), a za systemy wspomagające bezpieczeństwo 81 % (65). “Szóstce” przyznano 66% za bezpieczeństwo pieszych, co stanowi jedną z najlepszych ocen wśród pojazdów testowanych w Europie w tym roku.

 

Po uzyskaniu pięciu gwiazdek (najwyższej możliwej oceny) od Euro NCAP*, nowa Mazda6 została oficjalnie uznana jednym z najbezpieczniejszych samochodów jeżdżących po europejskich drogach. Ten wynik potwierdza skuteczność strategii Mazdy, skupiającej się na poprawie bezpieczeństwa wszystkich pojazdów marki za pomocą innowacji, takich jak amortyzujące uderzenia nadwozie SKYACTIV. Dzięki szeregowi technologii i-ACTIVSENSE (system pomaga zapobiegać wypadkom lub zmniejszać ich skutki, jeśli już się wydarzą), Mazda6 wybiega w przyszłość również w zakresie bezpieczeństwa aktywnego.

 

Nowa Mazda6 jest wyposażona w przełomową technologię SKYACTIV. Jest to także pierwszy samochód marki posiadający unikatowy system odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali  oraz innych innowacji wzmacniających strukturę nadwozia i polepszających bezpieczeństwo pasywne, nowy model jest nie tylko mocniejszy i oszczędniejszy, ale też lżejszy i bardziej odporny na kolizje niż jego poprzednicy.

 

Co się bierze pod uwagę w Euro NCAP?

Punktację w poszczególnych kategoriach ustala się na podstawie kilku testów zderzeniowych, w tym uderzenia czołowego przy prędkości 64 km/h, uderzenia bocznego przez inny pojazd przy 50 km/h, uderzenia bocznego przez słup przy 29 km/h i potrącenia pieszego przy 40 km/h. Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru ajazdy (ESC).

Roman Furciński, źródło: Mazda, fot. Roman Fuciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt