Kierowcy podróżujący drogami krajowymi nr 50 i 79 zaoszczędzą czas omijając bezkolizyjnie Górę Kalwarię. Do ruchu została oddana 9-kilometrowa obwodnica miasta.
Odetchną mieszkańcy Góry Kalwarii – od uciążliwego ruchu tranzytowego, i kierowcy jeżdżący drogami krajowymi nr 50 (tranzytowa) i 79 – nie powinni stać w długich korkach.
Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie dotyczy ciągu głównego i większość obiektów. Do dokończenia są jeszcze prace związane z budową łącznic na węzłach Stadion i Marianki, zieleń, prace porządkowe oraz remont „starego‿ przebiegu DK79 i DK50. Do czasu zakończenia robót nie będzie możliwości zjazdu z obwodnicy do miasta łącznicami na węzłach Stadion i Marianki. Kierowcy podążający od strony Mińska Mazowieckiego, chcąc dojechać do miasta, tuż za mostem na Wiśle, powinni jechać dotychczasowym przebiegiem DK50, a następnie skręcić w prawo w DK79.
W ramach kontraktu wybudowano 9 km dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
W ciągu DK50 powstał odcinek o długości ok. 3,9 km, a ciągu DK 79 ok. 5,1 km nowego przebiegu drogi biegnącej nowym śladem i omijającej Górę Kalwarię od południa i zachodu. Dopuszczalna prędkość na obwodnicy o parametrach klasy GP (ruch główny przyspieszony) wynosi 100 km/h.
Powstały trzy węzły drogowe: Kąty, Marianki i Stadion. Ponadto wybudowano obiekty inżynierskie, ciągi pieszo-rowerowe, odwodnienie trasy, drogi obsługujące tereny przyległy, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.