• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Osiem firm chce zbudować wylotówkę z Warszawy. Ale chcą dużych pieniędzy

Osiem firm chce zbudować wylotówkę z Warszawy. Ale chcą dużych pieniędzy

17 października 2019

 

Jest duże zainteresowanie branży dokończeniem realizacji S7 Lotnisko – Lesznowola. Otworzyliśmy oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Oferty złożyło osiem firm i konsorcjów – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

 

To, że oferty złożyła duża liczba firm i konsorcjów może cieszyć. Problem może być z wyborem wykonawcy, bo najtańsza oferta jest o ponad 126,260 mln zł większa niż GDDKiA zarezerwowała na inwestycję (331 065 420,56 zł brutto).

Najniższą ofertę złożyła firma Polaqua sp. z o.o. – na kwotę 457 327 407,33 zł brutto, a najwyższą Strabag sp. z o.o. – 539 437 936,34 zł brutto.

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy (30%), termin realizacji (10%) i cena (60%).

 

 

Droga za 3 lata?

Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego generalnego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu, w maju GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą. Dwa miesiące później ogłoszony został przetarg na wybór nowego wykonawcy pierwszego z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7.

 

– Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja, optymalizacja projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w lutym przyszłego roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia, w tym złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej po pięciu miesiącach od podpisania umowy. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 roku – poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.

 

Odcinek A, od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) będzie liczył ok. 6,64 km i miał dwie jezdnie po 3 pasy ruchu w każdym kierunku. Zlokalizowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola oraz osiem wiaduktów i  kładka pieszo-rowerowa

 

 

S7 z dwoma pasami ruchu

Nowe odcinki drogi ekspresowej S7 budowane są również odcinki: węzeł Lesznowola (bez węzła) – węzeł Tarczyn Północ (z węzłem) o długości ok. 14,8 km – wykonawcą jest firma IDS-BUD i węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) – początek obwodnicy Grójca o długości ok. 7,9 km (wykonawcą jest Mota-Engil Central Europe). Te dwa fragmenty będą miały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

W ramach kontraktu, IDS-BUD wyremontuje ok. 17-kilometrowy odcinek „siódemki‿ z której ruch zostanie przeniesiony na nową S7.

 

– Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową – dodała Małgorzata Tarnowska.

Roman Furciński, źródło i mapki: GDDKiA

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt