[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Najnowsze silniki do napędów hybrydowych aut Toyoty są produkowane w Polsce

Najnowsze silniki do napędów hybrydowych aut Toyoty są produkowane w Polsce

04-09-2019 18:20


Najnowsze silniki do napędów hybrydowych aut Toyoty są produkowane w Polsce

 

Fabryka w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła produkcję najnowszej generacji silników benzynowych o pojemności 2,0 l, zaprojektowanych w ramach globalnej platformy Toyoty TNGA (Toyota New Global Architecture). Silniki montowane będą w napędzie hybrydowym Corolli Hatchback i TS Kombi oraz w konwencjonalnym napędzie Toyoty RAV4.

 

Obecnie, już co drugi samochód Toyoty w Europie (52%) i co trzeci w Polsce (35%) sprzedawany jest w wersji hybrydowej.

Toyota zapowiedziała odejście od napędów konwencjonalnych na rzecz niskoemisyjnych napędów hybrydowych, w tym produkcji silników elektrycznych do swoich aut montowanych i sprzedawanych w Europie. Zakład w Jelczu-Laskowicach staje się europejskim centrum niskoemisyjnej technologii hybrydowej.

 

Uroczyste uruchomienie produkcji silnika odbyło się we wtorek.

Nowoczesny dwulitrowy, czterocylindrowy silnik TNGA o pojemności 2,0 l współpracować może z elektryczną przekładnią hybrydową w napędach hybrydowych lub stanowić samodzielną jednostkę w napędach konwencjonalnych. W ramach inwestycji (za 770 mln zł dla obu silników TNGA) powstały całkowicie nowe linie produkcyjne.

 

 

Motory do walki ze smogiem

Silnik 2,0l Toyota Dynamic Force Engine osiąga moc 180 KM przy 6 000 obr./min. w napędzie hybrydowym oraz 173 KM przy 6 600 obr./min. w napędzie konwencjonalnym. Jak podaje japońska marka, wyróżnia się on wyjątkowo wysoką sprawnością cieplną na poziomie odpowiednio 41 i 40% dzięki obniżeniu strat energii związanych z działaniem układów wydechowego i chłodzenia, zmniejszeniu tarcia części ruchomych oraz innym usprawnieniom. W porównaniu z dotychczasowymi silnikami, uzyskuje on wyższy moment obrotowy w całym zakresie prędkości obrotowych.

Silnik zużywa od 4,7 do 5,6 l/km paliwa w napędzie hybrydowym oraz od 7,0 do 7,7 l/100 km w napędzie konwencjonalnym charakteryzując się podwyższoną pojemnością i efektywną pracą w niższych temperaturach. Dzięki temu elektryczny pojazd hybrydowy osiąga niskie emisje tlenków azotu - na poziomie 10% wymagań normy EURO 6, co może istotnie przyczynić się do poprawy jakości powietrza.

Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności. Technologia ta zapewnia klientom najlepsze obecnie dostępne na rynku ekologiczne, a zarazem ekonomiczne i wygodne w użytkowaniu rozwiązanie, a miastom gotowe narzędzie do walki ze smogiem. Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa.

 

 

To nie koniec inwestycji

Toyota ma dwa zakłady na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych współpracujących z silnikiem 1,8 l, 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów (roczne możliwości produkcyjne sięgają 175 tys. elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tys. silników i 633 tys. skrzyń biegów).

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników o pojemności 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tys. jednostek napędowych rocznie.

 

W planach Toyoty dotyczących polskich zakładów, jest produkcja mniejszej wersji silnika TNGA o pojemności 1,5 l - w kwietniu 2020 roku w Jelczu-Laskowicach, a w 2021 roku w fabryce w Wałbrzychu współpracującej z nim elektrycznej przekładni hybrydowej. W ten sposób polskie zakłady będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy.

 

Razem z obecnie realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach wzrośnie do blisko 5 mld zł.

Chciałoby się powiedzieć: „szkoda, że nie w Radomiu”.




/ Roman Furciński, źródło: Toyota /


SILNIK   NAPĘD   UKŁAD HYBRYDOWY   TOYOTA   ZAKŁAD   SMOG   EMISJA CO2   AUTO   JAZDA   DROGA   

Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie nosidełko/fotelik samochodowy
nosidełko/fotel... 100.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

17 września 2019 13:16
Imieniny:
Franciszka, Hildegardy, Roberta

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
4,45 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,53 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,88 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
1,99
 - stacja autogaz przy ul. Kozienickiej
 
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 11.09.2019
kraj
wypadki drogowe - 106
zabici w wypadkach - 2
ranni w wypadkach - 122
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 193
źródło:  www.policja.pl
 
11.09.2019
wypadki drogowe -9
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 13
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 16
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
01.09.2019
wypadki drogowe - 0
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 0
kolizje - 4
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 0
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 2
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH