[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Pomysły na płynny ruch na radomskich ulicach

Pomysły na płynny ruch na radomskich ulicach

07-03-2017 16:14


Pomysły na płynny ruch na radomskich ulicach

 

Likwidacja Strefy Tempo 30, przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Kochanowskiego między ulicami Lubelską a Zwoleńską oraz propozycje rozwiązań na skrzyżowaniu ulic Słowackiego i 25 Czerwca zgłoszono do Budżetu Obywatelskiego 2018. To jedne z kilku projektów zmian organizacji ruchu.

 

Dziś przedstawiamy propozycje mieszkańców dotyczące nowych rozwiązań organizacji ruchu.

 

Kochanowskiego w obie strony

W tak zatytułowanym wniosku, autor proponuje przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Kochanowskiego między Lubelską a Zwoleńską.

"(...) Obecnie, znaczna część mieszkańców Dzierzkowa, chcących dojechać, np., do węzła Lubelska–Wojska Polskiego, musi jechać w kierunku zachodnim (w stronę centrum) do skrzyżowania ulic Lubelska–Kaszubska, po to by za chwilę jechać w kierunku przeciwnym, tj. wschodnim (w stronę lotniska). Powoduje to niepotrzebne wydłużenie drogi, utrudnienia w ruchu i wynikające z tego uciążliwości (...)".

Wśród korzyści wynikających z przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ul. Kochanowskiego wymieniono m.in. skrócenie średniej długości drogi i czasu podróży oraz zmniejszenie ruchu na ul. Zwoleńskiej oraz skrzyżowaniu ulic Lubelska–Kaszubska.

 

 

Likwidacja Strefy Tempo 30

Strefy Tempo 30 chyba najbardziej nie lubią kierowcy. Inna sprawa, że czasami można zastosować inne rozwiązania uspokojenia ruchu.

Jeden ze zgłoszonych projektów zakłada likwidację Strefy Tempo 30. Cały koszt miałby wynieść ok. 120 000 zł.

"(...) Strefy Tempo 30 w ścisłym centrum miasta przewidywały poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz uspokojenie ruchu. Po prawie trzech latach od wprowadzenia Strefy Tempo 30 Śródmieście - głównie ulice: Kilińskiego, Staszica, Niedziałkowskiego i odcinek Słowackiego - stało się najbardziej zakorkowanym rejonem miasta. Co prawda zwiększyło się bezpieczeństwo pieszych w skutek budowy wyniesionych przejść pieszych oraz ułatwienie ruchu rowerowego poprzez wprowadzenie kontrapasa w ciągu ul. Focha, jednak wzrosła kolizyjność skrzyżowań, na których zmiana organizacji ruchu wprowadziła dezorientację kierujących przyzwyczajonych do ustalonego porządku ruchu drogowego.

(...) Postulujemy o likwidację Strefy Tempo 30 poprzez zniesienie równorzędności skrzyżowań i pozostawienie bez zmian pozytywnie funkcjonujących udogodnień pieszych i rowerowych oraz ograniczenia prędkości do 30 km/h.

 

 

Prawoskręt przy rondzie

Ciekawą propozycję zgłoszono w sprawie poprawy ruchu na rondzie im. Romana Dmowskiego, czyli u zbiegu al. Grzecznarowskiego oraz ulic Jana Pawła II i Kwiatkowskiego. Jest to skrzyżowanie o bardzo dużym natężeniu ruchu. Według propozycji, większą płynność ruchu można uzyskać przez wybudowanie prawoskrętu z al. Grzecznarowskiego przed rondem w ul. Jana Pawła II.

"(...) W ten sposób, zmniejszy się długość korków, które powstają w godzinach szczytu na al. Grzecznarowskiego i sięgają od ronda do świateł przy skrzyżowaniu ul. Grzecznarowskiego i PCK (...)", napisano we wniosku.

Pomysł jest ciekawy i na pewno potrzebny, bo znacznie by upłynnił ruch na tym skrzyżowaniu.

Jest jeszcze projekt, żeby był prawoskręt z ul. Kwiatkowskiego w al. Grzecznarowskiego.

 

 

Jedno skrzyżowanie, dwa pomysły

Zgłoszono również projekty usprawnienia ruchu dotyczące skrzyżowania ulic Sowackiego i 25 Czerwca.

Jeden jest podobny do opisanego wyżej, czyli wydzielenia prawoskrętu przy Parku im. Tadeusza Kościuszki z ul. Słowackiego w ul. 25 Czerwca, w kierunku dworca.

"(...) Bardzo często ustawia się na tej ulicy się dość znaczny ciąg samochodów, sięgający niekiedy do skrzyżowania ul. Słowackiego z ul. Żeromskiego. Na ul. Słowackiego jest jeden wspólny pas jazdy na wprost i w prawo. Idea usprawnienia ruchu na tym skrzyżowaniu związana jest z wydzieleniem pasa ruchu w prawo. Wymagałoby to likwidacji wysepki (wymalowanej) i niewielkiego poszerzenia ul. Słowackiego tak, aby na prawoskręcie mogło się zmieścić 3-4 samochody.

Innym pomysłem, od drugie strony skrzyżowania, czyli jadąc ul. Słłowackiego od Glinic w stronę ul. 25 Czerwca jest poszerzenie ruchu w tym kierunku i jeden pas.

"(...) Wystarczy zrobić trzy wyjeżdżające: jeden - w lewo, drugi - prosto, trzeci - w prawo. Rozładuje to korki sięgające często do następnych świateł dla samochodów jadących prosto. Wiąże się to oczywiście z przeniesieniem obecnego przystanku przy ruinie byłej szkoły nr 21w stronę bliżej wiaduktu. Wymagane będzie również zmiana sygnalizacji świetlnej, czyli dołożenie jednego dodatkowego dla skręcających w lewo lub tak zmienić pasy poziome na ul. 25-go czerwca, aby tylko jeden pas jechał prosto. Wtedy, skręcający ze Słowackiego, od wiaduktu, w prawo mieliby zawsze zielone światło. Nie byłby potrzebny sygnalizator tylko zrobienie wysepki na skrzyżowaniu.

Ciężko byłoby skręcać autobusem linii 14, dlatego należy zmienić jego trasę i musiałby jeździć dookoła, albo zmienić autobus na mniejszy, który i tak nie jest mocno obładowany ludźmi nawet w komunikacyjnym szczycie.

Jak rozumiemy, ul. Słowackiego od ul. 25 Czerwca, w kierunku Glinic, jeździłoby się jednym pasem. Trzeba przyznać, że pomysł jest niezwykle śmiały.

 

Nowa ulica i przywrócenie ruchu dwukierunkowego

Kolejnym wnioskiem zmiany organizacji ruchu jest budowa ok. 85-metrowego odcinka ulicy między ul. Średnią a ul. Metalową przy wiadukcie w ul. Lubelskiej. Zdaniem autora projektu, przywrócenie dwukierunkowego ruchu na ulicach Metalowej i Średniej, wykonanie śluz i pasów dla komunikacji zbiorowej i rowerowej skróci czas jazdy, upłynni ruch, poprawi bezpieczeństwo i poprawi dostępność Dzierzkowa i Glinic.

 

Jutro przedstawimy propozycje zamontowania sekundników przy sygnalizatorach świetlnych na skrzyżowaniach.




/ Roman Furciński, fot. Roman Furciński /


BUDŻET OBYWATELSKI   INWESTYCJE   ORGANIZACJA RUCHU   SAMOCHÓD   ULICA   SKRZYŻOWANIE   KIEROWCA   STREFA TEMPO 30   

Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
Zdjęcie Honda Civic 1,4 z 2002  r. (VII), 90 KM, benzyna, hatchback, srebrny, manualna skrzynia biegów, przebieg 191 689 km.
Honda Civic 1,4... 8500.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

16 grudnia 2019 06:19
Imieniny:
Albiny, Zdzisławy, Adelajdy

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
4,45 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,53 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,88 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
1,99
 - stacja autogaz przy ul. Kozienickiej
 
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 12.12.2019
kraj
wypadki drogowe - 95
zabici w wypadkach - 8
ranni w wypadkach - 107
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 153
źródło:  www.policja.pl
 
12.12.2019
wypadki drogowe - 5
zabici w wypadkach - 1
ranni w wypadkach - 7
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 14
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
06-08.12.2019
wypadki drogowe - 7
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 9
kolizje - 26
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 3
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 2
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH