• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Volkswagen pokazał model I.D. BUZZ

Volkswagen pokazał model I.D. BUZZ

13 stycznia 2017

Podczas North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit Volkswagen zaprezentował model I.D. BUZZ – mikrobusa nowych czasów. Studyjny van z napędem elektrycznym ma być kolejnym modelem wyznaczającym przyszłość motoryzacji.

 

Według założeń niemieckiego koncernu, samochody elektryczne mają być dostępne dla każdego.

 

– Na zakup modeli z rodziny I.D będą sobie mogły pozwolić miliony klientów Volkswagena – mówi Herbert Diess, prezes zarządu Volkswagen Samochody Osobowe. – I.D. BUZZ to symbol nowego Volkswagena, marki nowoczesnej, pozytywnej, dobrze się kojarzącej i nastawionej na przyszłość. Chcemy sprawić, by samochody elektryczne stały się nowym znakiem firmowym Volkswagena. Od 2025 roku zamierzamy sprzedawać ich milion rocznie. Od 2020 roku będziemy wprowadzać na rynek zupełnie nową generację samochodów elektrycznych. Staną się dostępne dla milionów klientów, nie tylko dla milionerów.

 

W Detroit, Volkswafgen pokazuje nowy model studyjny I.D. BUZZ. Auto ma osiem miejsc i zasięg do 600 km (według normy NEDC). Energia zasilająca akumulatory jest dostarczana indukcyjnie albo poprzez ładowanie na stacji zasilania prądem. ſadowanie prądem o mocy 150 kW do poziomu 80% pojemności akumulatorów trwa około 30 minut.

Koncepcyjny samochód jest bezemisyjnym, elektrycznym vanem z napędem na cztery koła, z silnikami przy przedniej i tylnej osi, mogący także poruszać się w pełni automatycznie – w trybie jazdy „I.D. Pilot‿ – oraz wyposażony we wskaźniki i elementy obsługi nowej generacji.

Został skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB) mającej zapewniać komfort i jak największą przestrzeń potrzebną do wygodnego podróżowania.

 

Technologia przyszłości

Lekkie naciśnięcie na kierownicę powoduje jej schowanie się w tablicy rozdzielczej, a samochód z trybu kierowania ręcznego przechodzi w tryb jazdy automatycznej „I.D. Pilot‿ (w ofercie od 2025 roku). Jak mówią przedstawiciele marki, kierowca może wtedy obrócić swój fotel, żeby swobodnie rozmawiać z pasażerami. Laserowe skanery, ultradźwiękowe i radarowe czujniki, kamery Area-View i kamera z przodu auta monitorują otoczenie wokół samochodu. Dodatkowe informacje na temat ruchu drogowego są odbierane z sieci. 
W I.D. BUZZ nie ma klasycznego kokpitu. Na wyświetlaczu Head-up AR (Augmented Reality) najważniejsze informacje ukazują się w zasięgu wzroku kierowcy w postaci trójwymiarowego obrazu i są wirtualnie wyświetlane na drodze przed samochodem. System multimedialny auta i klimatyzację można obsługiwać za pośrednictwem przenośnego tabletu. Elementy obsługi samochodu potrzebne do tego, by prowadzić auto znajdują się na samej kierownicy. W jej wnętrzu, inaczej niż we współczesnych samochodach, nie ma przycisków lecz znajduje się rodzaj touchpada z aktywnymi polami. W ten sposób klasyczna kierownica ustąpiła miejsca wielofunkcyjnej, wirtualnej kierownicy do sterowania pojazdem i jego funkcjami. 

Sportowe przyspieszenie

I.D.BUZZ ma 4,94 m długości, prawie 1,98 m szerokość, 1,96 m wysokości i rozstaw osi 3,3 m. W podłodze pomiędzy osiami znajdują się akumulatory. Obniżają one punkt ciężkości auta zapewniając bardzo dobre rozłożenie jego masy. Zawieszenie z amortyzatorami regulowanymi elektronicznie zapewnia komfort typowy dla aut wyższych klas. Napęd na cztery koła zapewniają elektryczne silniki o łącznej mocy 275 kW/374 KM (po jednym silniku elektrycznym o mocy 150 kW przy przedniej i tylnej osi).

Model w wersji zaprezentowanej w Detroit potrafi rozpędzić się w 5 s do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h. 

I.D.BUZZZ nie jest oferowany w sprzedaży (nie jest homologowany, dlatego nie podlega przepisom 1999/94/EG).

Roman Furciński, źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt