Jeżeli zostanie przekroczona pewna granica ciśnienia we wtryskiwaczach paliwa, nie można kontrolować momentu wtrysku paliwa. Firma Delphi wprowadza nowe rozwiązania pozwalające bardziej kontrolować moment zapłonu.
– Wraz ze zmianami norm EURO, zmieniały się konstrukcje wtryskiwaczy. Jeżeli przekroczymy pewną barierę ciśnienia, prędkość wylotowa paliwa z końcówki wtryskiwacza jest tak duża, że paliwo się nie zapala. Biegnie z końcówki wtryskiwacza, dolatuje do powierzchni tłoka i dopiero wtedy ulega zapłonowi. Skutek jest taki, że paliwo wyparowuje na powierzchni tłoka, czyli wypala tłoki. Po drugie, nie jesteśmy kontrolować momentu wtrysku, bo nie spala się błyskawicznie tylko w dłuższym czasie. Okazuje się, że doszliśmy do granicy. Dlatego wprowadza się rozwiązania, które pozwalają jeszcze bardziej kontrolować moment wtrysku, czyli moment zapłonu – mówi Paweł Gancarczyk z firmy Delphi.
O tym jakie rozwiązania zastosowano, żeby móc kontrolować moment zapłonu, o trendach i rozwiązaniach, jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, a co za tym idzie i o zwiększeniu żywotności najnowszych wtryskiwaczy – w poniższym materiale filmowym z III Kongresu Ekspertów Samochodowych w Radomiu.
Film trwa prawie 15 min.