[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Nowe Mitsubishi Outlander 2016 w Polsce

Nowe Mitsubishi Outlander 2016 w Polsce

06-02-2016 14:08


Nowe Mitsubishi Outlander 2016 w Polsce

 

Nie mamy w Radomiu salonu Mitsubishi, więc nie możemy zobaczyć nowego samochodu marki. Przybliżymy nieco ten hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na cztery koła.

 

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 zaprezentowano na wystawie motoryzacyjnej we Frankfurcie w październiku 2015 roku. Wzbudziło duże zainteresowanie, również wśród polskich klientów. Jeszcze przed oficjalną premierą w polskich salonach sprzedano całą pierwszą dostawę tego modelu typu PHEV.

 

100 modyfikacji - w wyglądzie i konstrukcji

Jak podają przedstawiciele marki, Outlander PHEV 2016 wyróżnia się dynamiczną sylwetką stworzoną w oparciu o nową koncepcję identyfikacji Mitsubishi - „Dynamic Shield”, jeszcze lepszymi osiągami i idealnie cichym, wysokiej jakości wnętrzem wykonanym z najwyższą dbałością o szczegóły.

„Dynamic Shield” to nowy pas przedni z nowymi światłami, przetłoczeniami nadwozia, chromowane elementy, poszerzone przednie i tylne zderzaki, wąskie reflektory LED z 12 diodami LED do jazdy dziennej. Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 jest dostępne w 7 kolorach nadwozia i nowymi 18-calowymi, aluminiowymi obręczami kół w dwóch odcieniach.

Outlander PHEV ma nową tapicerkę z naturalnej skóry, nowy materiał wykończeniowy osłon przeciwsłonecznych, nowe wykończenie paneli drzwiowych, drewnopodobne aplikacje w desce rozdzielczej, nową konsolę centralną w stylu Concept-S, nową, 4-ramienną kierownicę oraz liczne przyciski sterujące.

Auto ma podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę, oświetlenie LED pod deską rozdzielczą, kontrolkę niskiego stanu płynu do spryskiwaczy i gniazdo 12V w bagażniku.

W nowym modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 wyciszono aż ponad 30 różnych obszarów (m.in. silnik, zawieszenie, koła, szyby dźwiękoszczelne, uszczelnienie drzwi).

Nowy Outlander PHEV 2016 otrzymał sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia, dzięki zastosowaniu grubszych blach lub dodatkowych łączników w strategicznych punktach. Z przodu zastosowano nowy, dużo sztywniejszy wspornik zawieszenia, oferujący większą precyzję kierowania, wyższą stabilność kierunkową i wyższą jakość podróżowania.

Wibracje nadwozia są mniejsze dzięki zastosowaniu zmodernizowanych poprzeczek ramy podwozia, nowych opon i dodatkowych tłumików.

 

Napęd elektryczny i 3 silniki bez skrzyni biegów

Outlander PHEV 2016 poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego i równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe.

Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego. Całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS).

Przy przedniej osi znajduje się silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), generator umieszczony obok silnika elektrycznego, silnik benzynowy 2,0 l MIVEC DOHC* (89 kW/121 KM - 190 Nm). Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa.

Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), niewchodzący w przestrzeń bagażnika i Rear Motor Control Unit – moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym. Umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod podłogą zwiększa bezpieczeństwo bierne, pasażerowie są dodatkowo chronieni przed uderzeniem w podłogę samochodu.

 

Automatycznie wybierane 3 tryby jazdy

Outlander PHEV wyposażono w 3 tryby jazdy załączane alternatywnie i przełączane zależnie od ilości energii dostępnej w akumulatorze i od aktualnych warunków drogowych.

W trybie EV, system operacyjny PHEV OS rozpoczyna jazdę w trybie całkowicie elektrycznym. Samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny, stały napęd elektryczny 4WD. Źródłem energii jest akumulator, maksymalna prędkość jest ograniczona do 120 km/h, zasięg wynosi 52 km.

W trybie szeregowym, auto jest napędzane przez przedni i tylny silnik elektryczny (stały napęd elektryczny 4WD) z wyłączonym silnikiem spalinowym. Silnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie, ale jedynie celem napędzania generatora ładującego akumulator w czasie jazdy.

W trybie równoległym, silnik spalinowy przejmuje rolę wiodącej jednostki napędowej. Oprócz silnika spalinowego pracują również silniki elektryczne z przodu i z tyłu, wspomagając silnik spalinowy. Zapewnia to samochodowi stały napęd 4WD. Tryb równoległy jest aktywowany automatycznie. System będzie dążył do przełączenia układu napędowego w tryb hybrydowy szeregowy lub w tryb całkowicie elektryczny przy prędkości poniżej 120 km/h.

Zwykłe ładowanie do 100% pojemności akumulatora ze standardowego gniazdka 230V – 10 A  trwa 5 godzin. Szybkie ładowanie ze specjalnego terminala do 80% pojemności trwa 30 minut. Zostanie ono przerwane po uzyskaniu 80% pojemności akumulatora.

Gniazda zwykłego i szybkiego ładowania są umieszczone obok siebie pod pokrywą znajdującą się po prawej stronie auta.

Koszt ładowania do pełnej pojemności całkowicie rozładowanego akumulatora wynosi ok. 6 zł.

 

Systemy bezieczeństwa

System PHEV wykorzystuje nowo opracowany, elektronicznie sterowany (drive-by-wire) system napędowy z dwoma silnikami elektrycznymi stale napędzającymi wszystkie koła pojazdu połączony z systemem kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). System S-AWC rozdziela moc na koła przednie i tylne, a także indywidualnie na koła lewe i prawe, by poprawić stabilność jazdy i precyzję prowadzenia samochodu ograniczając poślizg przednich kół.

Oprócz 14 systemów bezpieczeństwa, w tym systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), tempomatu adaptacyjnego (ACC) i systemu zapobiegania kolizjom czołowym (FCM), nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje nowy układ podnoszący bezpieczeństwo podróżowania: System Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS). Ma on zapobiegać wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu (czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 m na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się z prędkością ok. 10 km/h)

System kamer rozmieszczonych dookoła auta ukazują pięć różnych widoków: z przodu, z tyłu, z boku (po prawej i lewej stronie) oraz symulację z góry. Na ekranie systemu nawigacji lub w lusterku wstecznym (w zależności od modelu) wyświetlane są specjalne linie zmieniające swoje położenie w zależności od ruchów kierownicy.

 

Trzy wersje w Polsce

Polscy klienci mają do dyspozycji 3 wersje nowego Mitsubishi Outlander PHEV 2016: Intense Plus, Instyle Navi oraz Instyle Navi Plus. Wyceniono je na, odpowiednio, 205 990 zł, 218 990 zł i 227 990 zł (dopłata za lakier metalizowany wynosi 3200 zł).

Nabywcy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 otrzymują 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.




/ Roman Furciński, źródło: Mitsubishi, fot. Mitsubishi /


AUTO   SUV   UKŁAD HYBRYDOWY   NAPĘD   MITSUBISHI   DROGA   JAZDA   KIEROWCA   MOC   SALON   PIENIĄDZE   

Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
Zdjęcie Honda Civic 1,4 z 2002  r. (VII), 90 KM, benzyna, hatchback, srebrny, manualna skrzynia biegów, przebieg 191 689 km.
Honda Civic 1,4... 8500.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

16 grudnia 2019 06:30
Imieniny:
Albiny, Zdzisławy, Adelajdy

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
4,45 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,53 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,88 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
1,99
 - stacja autogaz przy ul. Kozienickiej
 
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 12.12.2019
kraj
wypadki drogowe - 95
zabici w wypadkach - 8
ranni w wypadkach - 107
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 153
źródło:  www.policja.pl
 
12.12.2019
wypadki drogowe - 5
zabici w wypadkach - 1
ranni w wypadkach - 7
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 14
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
06-08.12.2019
wypadki drogowe - 7
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 9
kolizje - 26
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 3
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 2
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH