• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Volkswagen Group - nowy prezes zarządu i zmiany w koncernie

Volkswagen Group – nowy prezes zarządu i zmiany w koncernie

28 września 2015

 

Matthias Müller został mianowany prezesem zarządu Grupy Volkswagen. Wcześniej szefował Porsche AG. Koncern podjął decyzję o pierwszych zawieszeniach pracowników. Zdaniem przedstawicieli marki, sprawa manipulacji przy normach emisji spalin silników wysokoprężnych dotyczy ok. 5 mln sztu samochodów na całym świecie.

 

Matthias Müller został mianowany prezesem zarządu Volkswagen AG ze skutkiem natychmiastowym. To decyzja Rady Nadzorczej na piątkowym posiedzeniu. Matthias Müller jest obecnie prezesem Porsche AG w Stuttgarcie i pozostanie na tym stanowisku do momentu znalezienia jego następcy.

 

– Matthias Müller posiada świetne kompetencje strategiczne, biznesowe i społeczne. Dobrze zna Grupę i jej marki i może natychmiast rozpocząć realizowanie swoich zadań z pełną energią. Szczególnie cenimy sobie jego krytyczno-konstruktywne podejście – powiedział Berthold Huber, tymczasowy prezes Rady Nadzorczej Volkswagen AG.

 

– Moim najpilniejszym zadaniem jest odzyskanie zaufania do Grupy Volkswagen. Musimy zrobić wszystko, co możliwe, i z maksymalną przejrzystością, a także wyciągnąć odpowiednie wnioski z obecnej sytuacji. Pod moim przewodnictwem Volkswagen zrobi wszystko, co tylko będzie w stanie, aby opracować i wdrożyć najsurowsze w branży normy w zakresie przestrzegania przepisów i zarządzania wewnętrznego – powiedział Matthias, który przejął funkcję po Martinie Winterkornie, po złożeniu przez niego rezygnacji ze stanowiska.

 

Oświadczenie Rady Nadzorczej Volkswagen AG

“(…) Nie ma absolutnie żadnego usprawiedliwienia dla manipulacji, które głęboko zaszokowały grupę Volkswagen. Firma uczyni wszystko, co tylko możliwe, aby zbadać wszystkie aspekty tej sprawy, wyciągnie konsekwencje wobec winnych i podejmie konieczne działania. Pierwsze konsekwencje w tym zakresie uzgodniono na dzisiejszym posiedzeniu:

 

Rada Nadzorcza upoważniła Prezesa do zlecenia niemieckim i amerykańskim prawnikom przeprowadzenia obiektywnego dochodzenia i pełnego wyjaśnienia kwestii manipulacji danymi dotyczącymi emisji spalin silników Diesla.

Komitet Wykonawczy Rady Nadzorczej będzie koordynował wszystkie konieczne kroki, których celem jest monitorowanie wyjaśnienia tych kwestii, aż do momentu rozpoczęcia pracy przez proponowaną komisję.

Na podstawie obecnie dostępnych informacji Rada Nadzorcza zarekomendowała natychmiastowe zawieszenie niektórych pracowników. Proces ten już się rozpoczął.

Matthias Müller będzie stał na czele Grupy Volkswagen jako nowy prezes zarządu (CEO) Volkswagen AG. To właśnie takiej osoby firma obecnie potrzebuje. Matthias Müller to odpowiednia osoba w odpowiednim czasie na tym stanowisku. Za sprawą tej zmiany możliwe będzie rozpoczęcie wszystkiego od nowa i wyjaśnienie przyczyn obecnego kryzysu w spółce dzięki stanowczości i wyciągnięciu odpowiednich wniosków. Szczególnie cenimy jego krytyczno-konstruktywne podejście.

Rada Nadzorcza postanowiła zaproponować na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, które zwołano na 9 listopada 2015 roku, wybór pana Hansa Dietera Potscha na Członka Rady Nadzorczej. Rada Nadzorcza zamierza następnie wybrać go swoim Przewodniczącym.

Berthold Huber, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, powiedział: „Manipulacje dotyczące wyników testów są dla firmy Volkswagen moralną i polityczną katastrofą. Niezgodne z prawem postępowanie inżynierów i techników zaangażowanych przy opracowywaniu silników zaszokowało firmę Volkswagen w takim samym stopniu, jak opinię publiczną. Możemy tylko przeprosić i zwrócić się do naszych klientów, opinii publicznej, władz i naszych inwestorów z prośbą o danie nam szansy na poprawę‿. W dniu dzisiejszym Rada Nadzorcza zleciła amerykańskiej kancelarii prawnej podjęcie czynności mających na celu dalsze wyjaśnienie tej kwestii i przygotowanie koniecznych działań (…)”.

 

5 mln sztuk aut na świecie

W komunikacie z ubiegłego tygodnia, Grupa Volkswagen oświadczyła, że problem z emisją spalin dotyczy samochodów wyprodukowanych przez Grupę i sprzedanych na całym świecie. Wewnętrzne dochodzenie ujawniło, że chodzi o mniej więcej 5 mln samochodów osobowych marki Volkswagen na całym świecie. Niektóre modele i roczniki tych samochodów (np. Golf szóstej generacji, Passat siódmej generacji i Tiguan pierwszej generacji) wyposażone są wyłącznie w silniki Diesla EA 189.

Jak wcześniej podano, problem nie dotyczy wszystkich nowych samochodów osobowych marki Volkswagen, które spełniają normę Euro 6 w Europie, a więc m.in. obecnych Golfów, Passatów i Touranów.

Volkswagen Samochody Osobowe ma poinformować wszystkie rynki na świecie dokładnie, ilu pojazdów sprzedanych w danym kraju dotyczy ten problem. Jednocześnie przypomniano, że samochody, których dotyczy problem, są technicznie bezpieczne i nadają się do użytku.

 

Zmiany w Grupie Volkswagen

Na piątkowym posiedzeniu, Rada Nadzorcza Volkswagen AG zatwierdziła nową strukturę zarządzania Grupą i markami, a także regionem Ameryki Północnej.

Rynki w USA, Meksyku i Kanadzie zostaną połączone i znacznie wzmocnione, aby utworzyć nowy region Ameryki Północnej. Od dnia 1 listopada działalnością Grupy w tym regionie będzie zarządzał Winfried Vahland, który wcześniej był prezesem zarządu w Skodzie i który w momencie objęcia nowej funkcji stanie się członkiem zarządu marki Volkswagen. Miejsce Vahlanda, jako prezesa zarządu w Skodzie, zajmie Bernhard Maier dotychczasowy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.

Michael Horn pozostaje prezesem i dyrektorem generalnym Grupy Volkswagen w Ameryce.

Zostanie utworzona Grupa Porsche z Bentley’em i Bugatti dla modułowej platformy przeznaczonej dla samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym centralnie.

Grupa Audi z Lamborghini i Ducati pozostanie, tak samo jak holding samochodów ciężarowych oraz pion energetyczny i pion usług finansowych.

Zostaną utworzone jednostki organizacyjne zajmujące się, np., strategią w zakresie produktów Grupy, nowymi obszarami biznesowymi, współpracą i holdingami, działaniami związanymi z koncepcją connected car (samochodu podłączonego do Internetu), zarządzania emisją CO2.

Volkswagen wprowadzi strukturę zarządzania składającą się z 4 regionów (każdy będzie kierowany przez lokalnego szefa bezpośrednio podległego prezesowi marki, Herbertowi Diessowi).

Dział produkcji na poziomie Grupy VW, na którego czele stał dotychczas pełniący swoje obowiązki tymczasowo Thomas Ulbrich, zostanie rozwiązany ze skutkiem natychmiastowym. Jest to jedna z konsekwencji przekazania odpowiedzialności markom i regionom. W przyszłości marki i regiony będą miały większą niezależność w zakresie produkcji. W związku z tym, powinny także ponosić odpowiedzialność za te działania.

Nowy model zarządzania zostanie wdrożony na początku 2016 roku.

Rada Nadzorcza przedłużyła o 5 lat umowę z Francisco Javierem Garcią Sanzem, członkiem zarządu Volkswagen AG ds. zaopatrzenia.

Christian Klingler, członek zarządu Volkswagen AG ds. sprzedaży i marketingu i jednocześnie członek zarządu marki Volkswagen ds. sprzedaży i marketingu, opuszcza firmę ze skutkiem natychmiastowym w ramach długofalowych, planowych zmian strukturalnych oraz w wyniku różnic w podejściu do strategii biznesowej.

Jürgen Stackmann, wcześniej prezes marki SEAT, przejmie funkcję Christiana Klinglera jako członek zarządu marki Volkswagen. Na miejsce Stackmanna mianowano Lukę de Meo (obecnie członek zarządu Audi AG ds. sprzedaży i marketingu).

Roman Furciński, źródło: Volkswagen Group

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt