Rollock. Czy ktoś wie co to znaczy i o co chodzi? Może nieliczni, bardzo. Rollock, to blokada nakrętek kół samochodów ciężarowych. Może zapobiec dramatycznym sytuacjom podczas jazdy.
Być może kiedyś słyszeliście o zdarzeniach drogowych, w których przyczyną wypadków – nawet tragicznych – było odkręcenie się koła z jadącej ciężarówki. Nagle oderwanie się koła z jadącego z prędkością, np. 80-90 km/h ciężarówki – może doprowadzić do śmierci ludzi i poważnych zniszczeń tego co napotka takie toczące się z dużą prędkością koło.
Okazuje się, że jest na to sposób, że by nie dochodziło do okręcania się kół. Szwedzi wymyślili blokadę nakrętek kół ciężarowych o rollock. Wszystko po to, żeby chronić zdrowie i życie ludzi. Ale nie tylko. Poluzowane koło zawsze staje się przyczyną wielu problemów i kosztów z tym związanych, np.: uszkodzenie obręczy, nakrętki, śruby, uszkodzenie opony i uszkodzenie innych części podwozia. Do tego należy dodać również stracony czas i przerwy (w razie awarii) oraz nadgodziny.
Zaciski rollock zapewniają 100-procentowe bezpieczeństwo i całkowicie blokują nakrętki.
Jak to działa?
Po dokręceniu nakrętek z odpowiednią mocą na koła, należy nabić na nie zaciski. Jeden zacisk blokuje dwie nakrętki. Jest bardzo łatwy w montażu. Po nabiciu, zęby zacisku zablokują dwie sąsiadujące nakrętki przed poluźnianiem się. Dodatkowym atutem zabezpieczeń jest prostota w montażu, wystarczy posiadać zacisk, młotek bezodrzutowy i specjalny przyrząd do nabijania zacisku (jednorazowy koszt).
Zabezpieczenia nie pozostawiają śladów na nakrętkach, można je w prosty sposób usunąć. Nie zaleca się ponownego używania ściągniętych zacisków.
Rollock z powodzeniem może być stosowany przy kołach samochodów ciężarowych, autobusów, lawet i karetek.