Prowadzimy kampanię “Radomskie – regionem kultury na drodze” promującą bezpieczeństwo w ruchu drogowym, trzeźwość oraz kulturę i uprzejmości użytkowników dróg. Dziś kolejny odcinek dotyczący jazdy po rondzie.
Informowaliśmy już jak należy się zachować i na co zwrócić uwagę dojeżdżając do ronda, który pas zająć w zależności od tego, kiedy chcemy skręcić. Pisaliśmy, że ważne jest odpowiednie zajęcie pasa, żeby przejechać przez nie bezpiecznie i żeby nie popełnić wykroczenia.
A jeśli dojdzie do kolizji lub wypadku na rondzie? Czy, np. sprawcą jest ten kierujący, który wjeżdżając na rondo zajął prawy pas i chciał objechać rondo, żeby skręcić w lewo, a do kolizji doszło z pojazdem który z lewego pasa jechał na wprost?
– Każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie i po dokładnym rozpatrzeniu sytuacji. Trzeba jednak pamiętać, że z prawego pasa można skręcić w prawo lub jechać na wprost, nie powinno się skręcać w lewo. Na rondzie należy zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę również na innych kierujących. Zachowując ostrożność i przy odrobinie dobrej woli można uniknąć sytuacji kolizyjnej i bezpiecznie przejechać przez takie skrzyżowanie – tłumaczy asp. Rafał Wyciszkiewicz z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu.
Nasza kampania ma promować przede wszystkim kulturę i uprzejmość na drodze, ale również bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Opisujemy jak należy poruszać się na drogach, placach, żeby jeździć bezpiecznie, kulturalnie i nie stwarzać zagrożenia. Dla jednych będzie to przypomnienie zasad jazdy, dla innych może być nauką, którą można wykorzystać przygotowując się do egzaminu na prawo jazdy.
Pamiętajmy: uprzejmość i grzeczność straty nie przynoszą!
Organizatorem kampanii “Radomskie – regionem kultury na drodze” jest portal www.radommoto.pl, a współorganizatorami są Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu, Komenda Miejska Policji w Radomiu, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu i Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu.
Partnerami kampanii są: Urząd Gminy w Belsku Dużym, Urząd Miasta i Gminy w Szydłowcu, Urząd Gminy w Odrzywole, Urząd Gminy w Policznie i Urząd Gminy w Promnie oraz radomscy dealerzy samochodowi: Optimal sp. z.o. – Citroen, AC Cortes – Mazda, Ster – VW oraz M. i R. Prasek – Peugeot, a także firmy: “Kajtek” Stacja Demontażu Pojazdów, Auto Serwis Wójcik, EuroBord i Fototapety.
Partnerami medialnymi kampanii są: Polskie Radio “Radio dla Ciebie” oraz lokalne gazety – “Okolica” w Grójcu i Tygodnik “OKO” w Kozienicach.