[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Volkswagen pokazuje nowe Polo

Volkswagen pokazuje nowe Polo

02-05-2014 12:26


Volkswagen pokazuje nowe Polo

 

Zmodyfikowane model dostał nowe silniki, które mają więcej mocy, a jednocześnie zużywają mniej paliwa. Zmieniono przód i tył, są nowe systemy i technologie, chociaż ceny pozostały na niemal niezmienionym poziomie. Nowe Polo jest już w salonach, również w VW Ster.

 

Polo to jeden z najpopularniejszych małych samochodów, rownież wśród Polaków. Samochód po liftingu dostał kilka nowych, ciekawych elementów. Nowe Polo ma 3,97 mm długości, 1,68 mm szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,45 mm wysokości.

Nowe Polo można rozpoznać po wyostrzonej stylistyce przodu i tyłu nadwozia. Auto ma nowe reflektory przednie, nowy kształt zderzaka, większy dolny wlot powietrza, świeże kolory, nowe materiały we wnętrzu, nową, mniejszą, trójramienną kierownicę, nowe silniki i jeszcze kilka innych elementów. Wersje Comfortline, Highline i GTI mają reflektory LED.

Odnowione Polo ma nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy wbudowany bezpośrednio w kolumnę kierowniczą. System pracuje z przekładnią kierowniczą (przekładnia ślimakowa) napędzaną silnikiem elektrycznym.

Opcjonalnie, jest dostępne Polo z nowym zawieszeniem Sport Select. Po wciśnięciu przycisku Sport kierowca aktywuje elektromechaniczny zawór w amortyzatorach i zmienia charakterystykę podstawową na bardziej sztywną, typową dla zawieszenia sportowego.

Do nowego Polo wprowadzono systemy wspomagające, znane z klasy Golfa, m.in. seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist (wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przednią część nadwozia i stale monitoruje ruch pojazdów przed Polo) z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i automatyczny tempomat ACC, którego system wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przód nadwozia. Kierowca może wybrać żądaną prędkość pomiędzy 30 a 160 km/h. ACC współpracuje zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i DSG. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.

Nowe Polo zaopatrzono w system rozpoznający zmęczenie kierowcy, który rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzegający przez 5 s sygnałem akustycznym oraz odpowiednią ikoną na wyświetlaczu wielofunkcyjnym.

 

Polo wyposażone jest w drugą generację modułowego systemu Infotainment (MIB). Systemy radiowe i nawigacyjne zostały opracowane od nowa. Software i hardware systemów Infotainment nawiązuje do większego Golfa i w zależności od wersji oferuje takie funkcje jak: Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujnik zbliżeniowy (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększanie map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+.

 

Cała paleta silników została odnowiona. Najnowsza generacja trzy- i pięciodrzwiowego Polo jest bardziej oszczędna. Silniki zużywają teraz nawet o 21 procent mniej paliwa (wersja z silnikiem wysokoprężnym 90 KM z DSG).

Polo TDI BlueMotion (o mocy 75 KM) zużywa średnio 3,1 l paliwa na 100 km (przy emisji CO2 82 g/km) i, jak uważają przedstawiciele marki, jest to najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód z silnikiem wysokoprężnym na świecie (za pół roku dostępny będzie VW z silnikiem benzynowym jako samodzielny model BlueMotion – Polo TSI BlueMotion zużywające 4,1 l/100 km i emitujące 94 g/km CO2).

Wszystkie modele są dostępne z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji (seryjne od 66 kW/90 KM).

Wszystkie oferowane silniki benzynowe są nowymi jednostkami 3- i 4-cylindrowymi o mocy: 44 kW/60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 55 kW/75 KM (MPI) oraz 66 kW/90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 81 kW/110 KM (TSI). Silnik 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM – trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem - używa 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzednik z mocą 90 KM spalał 4,9 l/100 km (113 g/km CO2).

W ciągu roku zadebiutuje wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów) rozwijającym moc 110 kW/150 KM. Ma się też pojawić Polo GTI z mocą podwyższoną ze 132 kW/180 KM do 141 kW/192 KM.

Nowością w Polo są trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra): 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wersja z mocą 105 KM pojawi się później.

 

Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany już model BlueMotion.




/ Roman Furciński, źródło: VW, fot. Roman Furciński /


AUTO   SAMOCHÓD   KIEROWCA   VW   MODEL   POLO   LIFTING   DROGA   JAZDA   SILNIK   OSZCZĘDNOŚĆ   EKONOMIA   PALIWO   ZUŻYCIE   SPALANIE   BEZPIECZEŃSTWO   

Galeria zdjęć do tego artykułu (16) - Zobacz galerię



Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Sprzątanie po zmarłych
Sprzątanie po z... 1.00
Zdjęcie Honda Civic 1,4 z 2002  r. (VII), 90 KM, benzyna, hatchback, srebrny, manualna skrzynia biegów, przebieg 191 689 km.
Honda Civic 1,4... 8500.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

10 grudnia 2019 20:02
Imieniny:
Danieli, Julii, Eulalii

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
4,45 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,53 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,88 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
1,99
 - stacja autogaz przy ul. Kozienickiej
 
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 09.12.2019
kraj
wypadki drogowe - 85
zabici w wypadkach - 9
ranni w wypadkach - 88
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 346
źródło:  www.policja.pl
 
09.12.2019
wypadki drogowe - 6
zabici w wypadkach - 1
ranni w wypadkach - 4
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 27
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
06-08.12.2019
wypadki drogowe - 7
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 9
kolizje - 26
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 3
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 2
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH